  • 1. Data: 2022-03-28 01:49:08
    Temat: Wkrótce koniec świata?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Zaczynam nowy wątek, bo '441 Header line too long' -- niby
    potrafię to ominąć, ale brak mi ochoty...

    "cef" 62408d5e$0$481$6...@n...neostrada.pl

    cef>>> Nie znam techniki wojskowej,

    cef> syfu nuklearnego zostawią jak 20kt

    cef>>> Miałem na myśli właśnie takie skażenie terenu i ludzi
    cef>>> na dużych obszarach.

    cef> Z ciekawości zapytam: czego nie zrozumiałeś w mojej wypowiedzi?

    Czym konkretnie ma być ten nuklearny syf.

    cef> Ja rozumiem, że jest weekend i masz trochę czasu.

    Nie podlegam weekendowym wahaniom.

    cef> Ja też, ale jak nie rozumiem intencji, to nie bardzo
    cef> widzę sens tłumaczenia.
    cef> Nie potrafisz tego odnaleźć? (a raczej przypomnieć sobie,
    cef> bo raczej gdzieś tam na lekcjach w szkole podstawowej to było)

    O czym było i co? O skutkach termojądrowego ataku na miasto?
    Jeden Satan II może zdmuchnąć całą Polskę... Jedno ukraińskie
    miejsce mogło zniwelować ;) całe USA jedną salwą Satanów...

    https://www.youtube.com/watch?v=d6duH9m232g

    Od czasów 20 kT minęła epoka -- termojądrowe głowice mogą
    mieć energię porównywalną z 500kT TNT, lub większą a tych
    głowic jedna rakieta może przenieść kilkanaście naraz,
    kierując je w różne miejsca docelowe... Tych rakiet można
    posłać naraz (lub niemal naraz) wiele...

    Sam opad radioaktywny może być drobnym dodatkiem do dzieła zniszczenia...

    Buławy i Topole też mogą nieść naraz wiele półmegatonowych głowic...

    Moim zdaniem ewentualny opad radioaktywny tak sobie Cię
    będzie dotyczył -- gdyż nie będziesz istniał na tym świecie...
    Zabije Cię uderzenie gamma, zanim zobaczysz jakiś błysk... Lub
    chwil kilka później odparujesz w efekcie wysokiej temperatury...
    Mechaniczny podmuch też będzie straszliwy...

    Zanim szybki człowiek cokolwiek zrozumie -- mija co najmniej
    jedna sekunda, ale jedna sekunda tutaj to masa czasu...

    Podczas pokoju warto zastanowić się nad sensem istnienia takich ,,broni''...

    -=-

    Z innej strony -- wybuch carbomby (50 mT, może nawet 58 mT) niezbyt mocno skaził
    Ziemię...

    -=-

    Jeśli rzeczywiście masz pojęcie o tym, o czym
    pisałeś -- może wyjaśnij problem promieniotwórczego skażenia...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 2. Data: 2022-03-28 02:01:16
    Temat: Re: Wkrótce koniec świata?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" t1qt5n$v00$...@g...aioe.org

    > Z innej strony -- wybuch carbomby (50 mT, może nawet 58 mT) niezbyt mocno skaził
    Ziemię...

    Niby jasne, że 'mega', nie 'mili', ale jednak poprawię...

  • 3. Data: 2022-03-28 06:34:06
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]

    > Jeśli rzeczywiście masz pojęcie o tym, o czym
    > pisałeś -- może wyjaśnij problem promieniotwórczego skażenia...

    Widzę, że nie potrzebujesz wyjaśnień w kwestii skutków, a brakuje Ci
    tylko wyobraźni. Skoro jesteś zorientowany, to może pomyśl o tym, że nie
    muszą zaraz rzucać iluś tam megaton, żeby zmiatało całe miasta w Polsce.
    Nie sądzę, żeby zabił mnie podmuch jak taką mini rakietę odpalą gdzieś
    daleko.
    Może nawet nie odpalą rakiety - wystarczy że nastąpi wybuch w elektrowni
    gdzieś tam w Charkowie i przyjdzie do nas chmura tego, czego nie rozumiesz.

    PS
    W wizję końca świata (reakcyjnego zasypywania się kolejnymi bombami) nie
    wierzę.

  • 4. Data: 2022-03-28 12:01:06
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 28 Mar 2022 06:34:06 +0200, cef napisał(a):

    > wystarczy że nastąpi wybuch w elektrowni
    > gdzieś tam w Charkowie i przyjdzie do nas chmura tego, czego nie rozumiesz

    Mogą zbombardować elektrownię jądrową, czego efektem zapewne będzie
    skażenie radioaktywne, ale to na skutek rozszczelnienia reaktora, z którego
    wydobędzie się syf.
    Wybuch jądrowy nam nie grozi; mam na myśli taki grzybek, jak pokazują na
    filmach z prób bomb atomowych.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 5. Data: 2022-03-28 23:48:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olin" 1is3f5staesr4.125mpyohrdulv$....@4...net

    > Mogą zbombardować elektrownię jądrową,

    Czymkolwiek -- choćby samodziełkami...
    Choćby spadającym samolotem...
    Zachodnie reaktory były odporne na atak z góry -- przykładowo
    na uderzenie samolotu, ale nie wiem, jak sprawa wygląda z ukraińskimi...

    Elektrownia w Czarnobylu miała słabe zabezpieczenia
    mechaniczne -- ciężka płyta... Brakowało stosownych kopuł...

    > czego efektem zapewne będzie
    > skażenie radioaktywne, ale to na skutek rozszczelnienia
    > reaktora, z którego wydobędzie się syf.
    > Wybuch jądrowy nam nie grozi;

    Nie jestem tego pewny -- ponoć Putin nie ma władzy nad jądrowymi
    ładunkami... Powołuję się tu na słowa jego ex-qmpla z Jutuby,
    który publicznie twierdził przed wojną, że Putin by chciał, ale
    jego podwładni nie zechcą a bez ich zgody nie można użyć takiej
    broni...

    > mam na myśli taki grzybek, jak pokazują na filmach z prób bomb atomowych.

    Co byś powiedział na zaatakowanie jakiegoś okrętu lub grupy okrętów?...
    Prewencyjny atak na atomowy okręt podwodny noszący Buławy?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 6. Data: 2022-03-29 00:39:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 62413ac0$0$484$6...@n...neostrada.pl

    W wyniku reakcji rozszczepiania powstają radioaktywne izotopy
    (choćby cez_chyba_137 i bar_chyba_140) które dostają się do
    grzyba i opadaja na dużym obszarze...

    Na małym obszarze mogą być też resztki
    samego ładunku -- tak było w Czarnobylu.

    > Widzę, że nie potrzebujesz wyjaśnień w kwestii
    > skutków, a brakuje Ci tylko wyobraźni.

    Od Twej wyobraźni wolę fakty.

    > Skoro jesteś zorientowany, to może pomyśl o tym, że nie muszą zaraz rzucać iluś tam
    megaton,

    Nie rzucają -- bojowe głowice nuklearne zwykle mają znacznie
    mniejszą energię. Są nawet mikrusy o energii kilkunastu ton TNT.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Walizkowa_bomba_jądrow
    https://defence24.pl/renesans-malych-glowic-atomowyc
    h-analiza

    > żeby zmiatało całe miasta w Polsce.

    Jakie miasto? -- Warszawę z jej przybudówkami czy Opatowiec?

    > Nie sądzę, żeby zabił mnie podmuch jak taką mini rakietę odpalą gdzieś daleko.

    Bóg Cię osądzi -- nie Ty Jego...
    Rzeczywistość Cię osądzi -- nie Ty ją...

    https://historia.wprost.pl/ciekawostki-historyczne/1
    0357074/car-bomba-najwieksza-eksplozja-bomby-wodorow
    ej-w-historii.html

    Hirosima była drewniana... Niecała? -- tuż pod bombą był
    murowany/żelbetowy budynek, którego ruiny stoją do tej pory...

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pomnik_Pokoju_w_Hirosz
    imie

    > Może nawet nie odpalą rakiety - wystarczy że nastąpi wybuch w elektrowni gdzieś tam
    w Charkowie i przyjdzie do nas chmura tego,
    > czego nie rozumiesz.

    Chmura podobna do tej z Czarnobyla? -- Tam nie było wybuchu jądrowego...
    W Czarnobylu wybuchł wodór -- nie zsyntetyzowały się jądra wodoru jak
    w termojądrowym ładunku nuklearnym, lecz doszło do chemicznej reakcji
    połączenia wodoru z tlenem, czyli powstania wody...

    > PS
    > W wizję końca świata (reakcyjnego zasypywania się kolejnymi bombami) nie wierzę.

    Twa wiara -- twa sprawa...

    -=-

    Mam drobne zmiany w tarczycy -- ponoć połowa Polaków ma podobne lub gorsze...

    -=-

    Być może zabiłoby Cię najpierw gamma, zanim zdołałbyś zrozumieć,
    co jest grane -- ale być może o swej śmierci dowiedziałbyś się
    znacznie później...

    -=-

    Ogólnie są trzy promieniowania jonizujące -- alfa, beta i gamma:
    - cząstki alfa to jądra helu, czyli dwa neutrony i dwa protony
    - beta -- to promieniowanie elektronowe lub pozytonowe
    (badania PET opierają się o pozytonowe beta+)
    - gamma to inaczej rentgen lub x; czyli najwyższej częstotliwości
    (czyli także najwyższej energii) promieniowanie elektromagnetyczne

    Przed alfa uchroni kartka papieru, ale można zjeść coś z alfa...
    Promieniowania jonizujące ma energię zdolną do niszczenia DNA.
    Tuż po łyknięciu sporej dawki można nadal funkcjonować, ale
    komórki nie rozmnażają się poprawnie, więc organizm umiera...
    Normalnie łykamy dawki gamma, ale małe -- nieszkodliwe. Zbyt
    duże mogą dać od razu widoczne poparzenia...

    Popromienna choroba jest efektem zbyt rozległego uszkodzenia DNA.
    Resztę znajdziesz w necie bez trudu:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Choroba_popromienna

    -=-

    Wyobraźnia/intuicja tu raczej na nic -- nie masz wzorców pobudzających wyobraźnię...

    -=-

    Obok ładunków jądrowych czy termojądrowych są tak zwane brudne bomby...

    Działa potrafią strzelać zubożonym uranem -- który potrafi wybuchać
    a (jako meta ciężki) jest rakotwórczy...

    Samo zapylenie (powstałe jakkolwiek -- jadącymi czołgami, konwencjonalnymi
    wybuchami czy jądrowymi) może być bardzo szkodliwe...

    Można też umierać z: zimna, łaknienia czy głodu...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 7. Data: 2022-03-29 11:07:01
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 28 Mar 2022 23:48:06 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Nie jestem tego pewny -- ponoć Putin nie ma władzy nad jądrowymi
    > ładunkami...

    Jeśli Fiutin odpali bombę atomową, wszystko jedno w co, to już nie ma
    zmiłuj się.
    Chodziło mi o to, że bo zbombardowaniu elektrowni ładunkiem konwencjonalnym
    i ewentualnym uszkodzenia reaktora, uran z jego rdzenia nie wybuchnie, bo
    nie może.

    > Co byś powiedział na zaatakowanie jakiegoś okrętu lub grupy okrętów?...
    > Prewencyjny atak na atomowy okręt podwodny noszący Buławy?...

    W domu mam tylko broń białą w postaci noży do ziemniaków, mięsa i chleba.
    Nie wiem, czy się nadadzą.

  • 8. Data: 2022-03-29 13:38:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Mar 2022 11:07:01 +0200, Olin wrote:

    > Jeśli Fiutin odpali bombę atomową, wszystko jedno w co, to już nie ma
    > zmiłuj się.

    Wcale nie tak wszytko jedno w co ...

    > Chodziło mi o to, że bo zbombardowaniu elektrowni ładunkiem konwencjonalnym
    > i ewentualnym uszkodzenia reaktora, uran z jego rdzenia nie wybuchnie, bo
    > nie może.

    Skutek koncowy moze byc jednak podobny - patrz Czernobyl i Fukushima.

    A do Hiroshimy i Nagasaki ludzie wrocili szybko.

    > W domu mam tylko broń białą w postaci noży do ziemniaków, mięsa i chleba.
    > Nie wiem, czy się nadadzą.

    Peryskopy zbijesz tłuczkiem do miesa, to roznie moze byc :-)
    Ale ja mieszkam 500km od morza, i to nie tego, po ktorym plywają :-)

    J.

  • 9. Data: 2022-03-29 16:30:21
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 29 mar 2022 o 11:07, Olin pisze:

    > Chodziło mi o to, że bo zbombardowaniu elektrowni ładunkiem
    > konwencjonalnym i ewentualnym uszkodzenia reaktora, uran
    > z jego rdzenia nie wybuchnie, bo nie może.

    Jeśli jądrowy ładunek bojowy zbombardujesz -- też niekoniecznie
    wybuchnie. Do jądrowego wybuchu potrzebne jest skupienie ;) nie
    rozproszenie. W jądrowej bombie potrzebne jest ukierunkowanie
    konwencjonalnego wybuchu takie, by zmniejszyło objętość uranu
    lub plutonu, a raczej -- by zmniejszyło powierzchnię tracenia
    neutronów.

    Ale paliwo reaktorowe może wybuchnąć inaczej -- rozsiewając
    promieniotwórcze izotopy (choćby cez) na duże odległości.
    Te izotopy już tam są -- reakcje jądrowe trwały jakiś czas,
    skoro reaktor pracował. Ta praca to powolne, kontrolowane
    reakcje rozpadu takiego samego jak w bombie, czyli produkcja
    nowych pierwiastków, w tym promieniotwórczych izotopów...
    Nie jest potrzebny wybuch jądrowy do powstania szkodliwych
    izotopów -- zaś wybuch jakikolwiek może przenieść te izotopy
    na duże odległości... Cez (dający beta-) jest wchłaniany przez
    nas bez względu na to, czy jest izotopem promieniotwórczym, czy nie...

    Sam uran czy pluton są chemicznie toksyczne -- także naturalny
    uran (238 bodajże) jest toksyczny, choć promieniuje tak sobie.

    Aby było jasne -- nie wiem, jak powstaje cez137 w reaktorze uranowym.
    (chyba nie jest pierwotnym produktem rozpadu uranu236, czyli izotopu
    uranu235_z_wchłoniętym_neutronem) Może kiedyś uzupełnię tę wiedzę...
    [inaczej niż ~empirycznie?...]

    -=-

    IMO nie grozi nam teraz cez137 -- grozi nam atak na naszą psychikę.
    Grozi nam odczłowieczenie -- przekształcenie nas w Moskali, czy
    raczej w Mongołów... Grozi nam zdziczenie podobne do tego, któremu
    ulegli przodkowie obecnych Rosjan...

    Podczas wojny należy ocalić własną osobowość. Nie jest celem
    zniszczenie jak największej liczby sprzętu lub ludzi przeciwnika,
    lecz zachowanie własnej tożsamości...

    Odczłowieczanie jest podobne do wirusowej choroby -- nasze własne
    komórki budują złowrogie nam białka, zamiast korzystnych... Podobnie
    z wojnami -- potrafią przebudowywać ludzką psychikę tak, iż niszczymy
    nas samych, choć myślimy, że budujemy...

    Chorego na CoViD można spalić -- by nie zarażał innych, ale można
    uzdrowić, czyli wymordować tylko komórki zaatakowane patogenem...

    -=-

    Ponad 70% Rosjan, ponad 50% Francuzów itd. popiera zbrodnie na Ukrainie?
    Czy znają cenę tej interwencji? Czy wiedzą, jak mocno zbiednieją? Ilu
    ludzi wymordują? Co zyskają poza kalectwem i zniszczeniem?...

    Na razie raczej wołają:

    - Ale czad jaki!!!

    gdy słyszą upomnienia typu:

    - Przecież to pali się twój samochód...

    Bogaci zarobią na tej wojnie -- biedni: zbiednieją, stracą życie lub
    zdrowie... Bogatych wybiorą do władz biedni -- ofiary tej zbrodni...

    Wielcy zasiądą do stołów obrad i wytyczą: kierunki ewakuacji, nowe
    granice, słuszne postanowienia... Wskażą (może i ukarzą) winnych...
    Za wszystkie zbrodnie każą zapłacić najmniej winnym?...

    Iwan Groźny sprawnie poczynał -- sam będąc mentalnie zżerany
    myśleniem swych ofiar...

    Złapał Kozak Tatarzyna -- a Tatarzyn za łeb trzyma...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 10. Data: 2022-03-29 20:08:47
    Od: cef <c...@i...pl>

    > "cef" 62413ac0$0$484$6...@n...neostrada.pl

    > Chmura podobna do tej z Czarnobyla? -- Tam nie było wybuchu jądrowego...

    Jakie to ma znaczenie? Żadne. Po każdej informacji o ataku
    na elektrownie w Ukrainie podawano komunikaty jakiegoś
    tam centrum monitorowania, że nie stwierdzono zmian ani żadnego
    promieniowania
    ponad normę. Nie jest dla mnie istotne czy był wybuch, czy rozpadł się rdzeń
    czy nawaliło chłodzenie czy pękły zbiorniki itp ważne, że efekt będzie
    taki, że rozejdzie się jakiś "nuklearny syf"

    > Wyobraźnia/intuicja tu raczej na nic -- nie masz wzorców pobudzających
    > wyobraźnię...

    Właśnie mam takie wzorce - problemy po awariach elektrowni w ostatnich
    latach
    i to co pamiętam ze szkoły czyli widok grzybka po wybuchu i instrukcję, że
    najlepiej przykryć się wtedy pałatką i wycofywać w kierunku cmentarza.

    > Można też umierać z: zimna, łaknienia czy głodu...

    Widzę, że jednak nie brakuje Ci wyobraźni.