  • 1. Data: 2009-06-15 09:51:50
    Temat: Utylizacja składek i inne -- Alior do mBanku i w świat...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Utylizacja składek i inne -- Alior do mBanku i w świat...

    Zlecam we środę przelew z Aliora do mBanku na piątek a z mBanku na piątek do ZUS...
    Alior przelew realizuje, ale mBank stwierdza -- brak środków (zewnętrza go nie
    interesują -- tylko środki) i przelewu nie realizuje... Tuż przed 17 godziną
    sprawdzam i próbuje interweniować, ale durny system prosi mnie o numer jakiejś
    decyzji i czas ucieka... (jeśli nawet podjęcie decyzji nie jest trudne czy
    czasochłonne -- numeracja decyzji już jest) Jest niemal 17 godzina, kiedy
    przelewy zostają zlecone... Pieniądze zeszły z konta, ale przelewy nie zostały
    zrealizowane... Sesja wychodząca ma miejsce nie o 17, ale o 16:55 -- co za absurd!!!

    W jakim celu mBank sprawdza środki skoro świt,
    jeśli zamierza te pieniądze posłać dopiero o 16:55?
    I w jakim celu przesunął o 5 minut to wylewanie?
    (kiedyś było o 17 godzinie, a nawet kilka minut po 17 godzinie)

    Dziś sytuacja powtarza się z innymi przelewami... Alior posłał, ale
    mBank stwierdził brak środków, choć pierwsza jego sesja przychodząca
    ma miejsce chyba w południe... Przelewy trzeba puścić ręcznie...
    Na szczęście te przelewy mogą zaczekać do końca miesiąca, ale
    te do Zakładu Utylizacji Składek powinny być dziś księgowane
    w tymże utylizacyjnym zakładzie...

    -=-

    No i okazuje się, że rozwiązanie jest! Po prostu Alior ma mniejsze
    opromilowanie od mBankowych eMaxów dodatnich i trzeba znowu trzymać
    szmal w mBanku, skąd lać ów szmal wewnętrznymi przelewami na eBiznes
    czy ekonto, a stamtąd w świat...

    -=-

    Czy po wczorajszej rewolucji w mBanku można zlecić odroczony przelew
    z eMaxu dodatniego?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2009-06-15 10:12:53
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 15 Jun 2009 11:51:50 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> [...]
    > zlecone... Pieniądze zeszły z konta, ale przelewy nie zostały
    > zrealizowane... Sesja wychodząca ma miejsce nie o 17, ale o 16:55 -- co

    A jakie to ma znaczenie kiedy zrealizują? W wypadku ZUS ważne jest tylko
    kiedy obciążą rachunek, czyli kiedy "pieniądze zejdą z konta". A w tej
    sprawie akurat mBank (w przeciwieństwie do kilku innych banków) działa
    optymalnie - zdejmuje z konta w dniu złożenia zlecenia a nie w dniu jego
    realizacji.

    A 16.55, to nie absurd, tylko zabezpieczenie przed takimi, którzy
    zaczynali składać zlecenie o 16.59, a potem mieli pretensje, że tego dnia
    nie poszło.

> [...]
    > ekonto, a stamtąd w świat...
    >
    > -=-
    >
    > Czy po wczorajszej rewolucji w mBanku można zlecić odroczony przelew z

    Zmieniło się "międzymordzie" a nie ograniczenia rachunków ;)

  • 3. Data: 2009-06-15 10:19:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "jureq" h156r5$cje$...@n...onet.pl

> [...]
    > sprawie akurat mBank (w przeciwieństwie do kilku innych banków) działa
    > optymalnie - zdejmuje z konta w dniu złożenia zlecenia a nie w dniu jego

    W takim razie mam 12 czerwca, choć przelew jeszcze nie wyszedł z mBanku... :)

    > A 16.55, to nie absurd, tylko zabezpieczenie przed takimi, którzy
    > zaczynali składać zlecenie o 16.59, a potem mieli pretensje, że tego dnia
    > nie poszło.

    Ja zacząłem składanie około 16:53, ale że durny system poprosił o jakiś numer...
    Zaskoczył mnie!!! Myślałem najpierw, że się zbiesił i czekałem minutę na jego
    reakcję... Gdy czas się dłużył, przeczytałem, czego ode mnie chce i okazało się,
    że chce tego numeru... Wpisałem cyfrę 1, bo i tak nie ma ona żadnego znaczenia...
    Ale czas minął!!!! :) Było na pewno przed 17, gdy zlecałem ręcznie ostatni przelew,
    ale okazało się, że to i tak po czasie...

    No i dziś patrzę, a tu sesja wychodząca o 16:55, nie o 17 czy o 17:05...

    Nic dziwnego, że później te emerytury i renty takie niskie, skoro banki się tak
    ociągają... ;)

    > Zmieniło się "międzymordzie" a nie ograniczenia rachunków ;)

    Aha...

    -=-

    Mam nadzieję, że mBank nie pobiera :) za informowanie o odrzuceniu przelewu...

    ING chyba pobierał 5 złotych... :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'