  • 11. Data: 2018-12-20 23:40:59
    Temat: Re: Ubiłem krokodyla
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-12-20 o 22:40, J.F. pisze:

    > Nie mowie nie, ale moja to akurat ... zwykla karta, jak kazda inna.
    > Nie warto przeplacac :-)

    Ja o swojej już pisałem - nazywa się 1-2-3. ;)
    1% zwrotu za spożywkę
    2% zwrotu za paliwo
    3% zwrotu za "restauracje" - wnuki uwielbiają MacDonalda. :D

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 12. Data: 2018-12-20 23:53:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 20 Dec 2018 23:40:59 +0100, Akarm napisał(a):

    > Ja o swojej już pisałem - nazywa się 1-2-3. ;)
    > 1% zwrotu za spożywkę
    > 2% zwrotu za paliwo
    > 3% zwrotu za "restauracje" - wnuki uwielbiają MacDonalda. :D

    To moze i warto ... ale zanim do tego dojdzie, to sie jeszcze cennik
    pare razy zmieni.

    A ja Maca omijam, diesla tankuje rzadko, moze bym wzial, ale nie bede
    do 10 liczyl :-)

    J.

  • 13. Data: 2018-12-21 01:01:17
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-12-20 o 23:53, J.F. pisze:

    > To moze i warto ... ale zanim do tego dojdzie, to sie jeszcze cennik
    > pare razy zmieni.

    No, i nie wiadomo, czy się dożyje... ;)
    W każdym razie - na pewno 4 lata bez żadnych opłat.

    > A ja Maca omijam, diesla tankuje rzadko, moze bym wzial, ale nie bede
    > do 10 liczyl :-)

    Ja też nie chodzę do takich "restauracji", ale wnuki mnie czasem namówią. :)
    A w ciągu najbliższych 3 miesięcy dam radę do dziesięciu policzyć. :D
    Tym bardziej, że to już dla mnie jest druga karta kredytowa i tym razem
    na pewno postaram się trzymać na wodzy moją słabą silną wolę. I nie
    rozwalę budżetu. ;) A muszę się bardzo pilnować, bo to już nie tylko
    jeden rok, ale co najmniej 4 lata.
    Niby dożywotnio bezpłatna, tylko to 15 zł co cztery lata...

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 14. Data: 2018-12-21 01:47:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Dec 2018 01:01:17 +0100, Akarm napisał(a):

    > Ja też nie chodzę do takich "restauracji", ale wnuki mnie czasem namówią. :)
    > A w ciągu najbliższych 3 miesięcy dam radę do dziesięciu policzyć. :D

    > Niby dożywotnio bezpłatna, tylko to 15 zł co cztery lata...

    A to faktycznie przyzwoicie ... ale tylko dla nowych klientow :-(

    J.

  • 15. Data: 2018-12-21 11:41:00
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 21 grudnia 2018 01:47:37 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > A to faktycznie przyzwoicie ... ale tylko dla nowych klientow :-(

    To trzeba było zostać nowym klientem (jeśli chodzi o KK, bo rachunki nie
    przeszkadzają), a nie się gapić.
    Karencja 3 miesiące, a promocja rok trwała. Teraz już za późno, ale może na kolejny
    rok przedłużą.
    Przy tym może wcale nie być potrzebne realne wypowiedzenie - trzeba wypełnić ładny
    formularz:
    https://santander.pl/karty-platnicze/karty-kredytowe
    /formularz-rezygnacji-z-karty-kredytowej.html
    zadzwonią i trzeba powiedzieć, że rezygnujesz bo chcesz skorzystać z tej promocji -
    jest szansa, że dadzą takie warunki do obecnej karty.

  • 16. Data: 2018-12-21 12:31:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >To trzeba było zostać nowym klientem (jeśli chodzi o KK, bo rachunki
    >nie przeszkadzają), a nie się gapić.

    Dla tych kilku zlotych z paliwa i sklepow ?
    No moze i racja - trzeba bylo, zawsze to pare zl zamiast liczenia.

    >Karencja 3 miesiące, a promocja rok trwała. Teraz już za późno, ale
    >może na kolejny rok przedłużą.

    Moze przedluza. To moze skorzystam, skoro juz wypowiedzialem :-)

> [...]
    >zadzwonią i trzeba powiedzieć, że rezygnujesz bo chcesz skorzystać z
    >tej promocji - jest szansa, że dadzą takie warunki do obecnej karty.

    Za pozno :-)

    A, pamietam - bardziej mi sie podobalo "bez prowizji za
    przewalutowanie" na MC World.
    To "bez prowizji" okazalo sie dosc iluzoryczne i w sumie nie
    skorzystalem wiele .. trzeba bylo zmienic.

    J.

  • 17. Data: 2018-12-21 13:09:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 21 grudnia 2018 12:32:26 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > A, pamietam - bardziej mi sie podobalo "bez prowizji za
    > przewalutowanie" na MC World.
    > To "bez prowizji" okazalo sie dosc iluzoryczne i w sumie nie
    > skorzystalem wiele .. trzeba bylo zmienic.

    Na takie "bez prowizji" czy też "mała prowizja" (np. 2%) można się nadziać jeszcze w
    kilku innych bankach - szczególnie w połączeniu z mitem, że "visa wymusiła na
    polskich bankach rozliczanie w PLN" - co nie jest prawdą, kilka banków się nie dało.
    M.in. PKO, pekao, santander (oraz przy okazji krokodyl, któremu santander obsługuje
    karty), milek, ing - hehe, jeszcze się okaże, że tych, które visa "zmusiła", jest
    mniej niż tych, których się nie udało zmusić.
    Oprócz tego są banki, które wydają tylko mc (lub visa jest marginalizowana) - pekao,
    alior, citek, bgż, idea.
    Zawsze więc trzeba sprawdzić, jaka jest waluta rozliczeniowa.
    Np. w aliorze masz "bez prowizji", ale z kursu zapłacisz 7,5%.

    Najdziwniejsza ze znanych mi kombinacji jest w pekao.
    Dla transakcji w walutach innych niż PLN i USD, waluta transakcji przeliczana jest
    najpierw na USD, a następnie na PLN.
    Ale OBA przeliczenia są po kursie MC/visa!
    Dlaczego tak jest, to podobno jakaś tajemnica - tak mi powiedziała infolinia i że
    może mi to wyjaśnią w drodze reklamacji - takąż złożyłem i czekam na odpowiedź.
    Nie żeby to była zła oferta - bo obok visy z getoutu jest najlepszą na rynku dla
    płatności w walucie bezpośrednio z konta złotówkowego - ale po co dwa przewalutowania
    po kursie MC, skoro może być jedno?

  • 18. Data: 2018-12-27 13:26:31
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Po telefonie konto zamknęli w przetwarzaniu nocnym, ale dostępu do ST i apki nie
    wyłączyli - pierwszy bank, w którym tak mam, że mogę się logować do "pustego"
    systemu. Widać jednak wizyta w oddziale mnie nie ominie, poczekam tylko aż odpowiedzą
    na reklamację.

  • 19. Data: 2019-01-08 16:06:18
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Ha, warto było ubijać, od wczoraj powtórka z promocyjnej rozrywki, znów 200zł za
    przeniesienie konta, i to bez karencji :)
    Konto po raz kolejny przenoszę z b. żaby, bardzo dobre źródło ;>
    Ale popierdółka krokodyl nie przestaje mnie zadziwiać - mimo, że mam wciąż dostęp do
    ST na starym loginie, to pani się upierała, że dostanę nowy login i hasło. Za bardzo
    jej nie wierzę, ale zobaczymy.
    Tak czy siak czeka mnie wycieczka do oddziału, bo podobno powiadomienia SMS płatne
    3zł/mc są wyłączalne tylko w ten sposób, więc najwyżej przy okazji zamknę też starą
    umowę o bankowość elektroniczną.
    W ogóle są dziwni, wypełniasz wniosek w necie, a potem jeszcze raz o to samo pytają
    przez telefon. Niby nic nowego, ale odniosłem wrażenie, że pani wypełniała zupełnie
    nowy wniosek i gdybym nie zapytał o promocję, to bym do niej nie "przystąpił".
    W czwartek kurier, wygodnie, bo 11-13 ma być, ale zobaczymy, jak będzie w praktyce.
    Bo to chyba poczta polska. A OIDP to właśnie kurier z poczty, który poprzednim razem
    przywoził mi umowę z krokodyla, był pierwszym, który nie miał pojęcia o tym, co i
    gdzie podpisywać - i potrzebna była samoobsługa.

  • 20. Data: 2019-01-08 16:45:54
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]
    przywoził mi umowę z krokodyla, był pierwszym, który nie miał pojęcia o tym, co i
    gdzie podpisywać - i potrzebna była samoobsługa.

    Dasz radę napisać to samo co dla gimbazy, ale językiem dla normalnych,
    dojrzałych ludzi?

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/