  • 1. Data: 2008-01-11 14:47:26
    Temat: Toyota Bank - konto bez karty?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Da się założyć konto bez karty?
    Przez stronę musiałem zażyczyć sobie kartę, ale jej w ogóle nie potrzebuję.
    Kurier ma przyjechać w przyszłym tygodniu.

  • 2. Data: 2008-01-11 15:30:02
    Temat: Re: Toyota Bank - konto bez karty?
    Od: "emn" <e...@w...com>

    >Da się założyć konto bez karty?
    >Przez stronę musiałem zażyczyć sobie kartę, ale jej w ogóle nie potrzebuję.
    >Kurier ma przyjechać w przyszłym tygodniu.

    Po otrzymaniu przesyłki od kuriera w papierach jest napisane że można
    wypowiedzieć umowę o kartę. Także - bez problemu :)

    pozdr

  • 3. Data: 2008-01-11 16:03:11
    Od: pwk <p...@p...pl>

    emn pisze:
    > Po otrzymaniu przesyłki od kuriera w papierach jest napisane że można
    > wypowiedzieć umowę o kartę. Także - bez problemu :)

    Należy pamiętać jednak, że bank ma prawo i z niego z pewnością
    skorzysta, do pobrania opłaty za wydanie karty.
    Wydaje na podstawie wniosku, który jest składany na konto z kartą, bo
    bez sie nie da.
    Potem można zrezygnować, lub zaprzestać korzystania po roku (moim
    zdaniem lepsza wersja). Opłata będzie tylko za pierwszy rok. Ale będzie
    pobrana czy kartę aktywujesz i przez rok pouzywasz, czy nie.

  • 4. Data: 2008-01-11 18:24:17
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "pwk" <p...@p...pl> wrote in message news:fm84bq$br2$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Należy pamiętać jednak, że bank ma prawo i z niego z pewnością
    > skorzysta, do pobrania opłaty za wydanie karty.

    A to ciekawe. Nie obowiazuje ich ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie
    niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną
    przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z 2000 r., Nr 22, poz.271 z późn.
    zmianami)?
    Art. 2. 1. Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, może
    od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na
    piśmie, w terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy.
    2. Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odstąpić od
    umowy za zapłatą oznaczonej sumy (odstępne).
    3. W razie odstąpienia umowa jest uważana za niezawartą, a konsument jest
    zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w
    stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego
    zarządu. Jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od
    nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty.

    MK

  • 5. Data: 2008-01-11 18:26:55
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną
    > przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z 2000 r., Nr 22, poz.271 z późn.

    W tym przypadku raczej ten artykul....

    Art. 7. 1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić
    bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie
    dziesięciu dni ustalonym w sposób określony w art. 10 ust. 1.
    2. Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odstąpić od
    umowy za zapłatą oznaczonej sumy (odstępne).
    3. W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a

  • 6. Data: 2008-01-11 18:34:15
    Od: pwk <p...@w...pl>

    No przykro mi, ale nie.

    Otóż jakikolwiek towar usługa wyszyta na miarę nie podlega temu prawu
    (parę linijek dalej)

    Klient wie, co zamawia - regulamin i cennik
    Opłata jest za wydanie - wydrukowanie karty.
    Na kartę nanosi się dane klienta.
    Jest więc przeznaczona dla tego i tylko tego klienta.
    Zwrot nie przysługuje.

  • 7. Data: 2008-01-11 19:21:56
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "pwk" <p...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > Opłata jest za wydanie - wydrukowanie karty.
    > Na kartę nanosi się dane klienta.
    > Jest więc przeznaczona dla tego i tylko tego klienta.

    ??? Oczywiscie, ze klient moze skorzystac z prawa przyslugujacego mu na mocy
    tej umowy i bank nie ma prawa obciazyc go kosztami. Umowa o karte jest umowa
    nienegocjowalna (wzorzec umowny). Nie ma mowy o zadnym szyciu na miare. A
    tak w ogole przedmiotem umowy nie jest plastik, ale swiadczone uslugi.

    MK

  • 8. Data: 2008-01-11 21:44:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "MK" fm8h5h$fl8$...@i...gazeta.pl

    > tak w ogole przedmiotem umowy nie jest plastik, ale swiadczone uslugi.

    Koszt tego plastyku jest pomijalny w zestawieniu z resztą kosztów,
    chociażby papieru i przesyłki pocztowej czy podobnej. Nawet karta
    chipowa nie jest droga.

    lc

  • 9. Data: 2008-01-11 21:51:57
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 11 Sty, 19:21, "MK" <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    > nienegocjowalna (wzorzec umowny). Nie ma mowy o zadnym szyciu na miare. A
    > tak w ogole przedmiotem umowy nie jest plastik, ale swiadczone uslugi.

    Dlatego usluga nazywa sie od dluzszego czasu "Konto z karta". Karta
    jest (przynajmniej przy zakupie) integralna czescia.

  • 10. Data: 2008-01-11 22:05:16
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message
    b.googlegroups.com...

    > Dlatego usluga nazywa sie od dluzszego czasu "Konto z karta". Karta
    > jest (przynajmniej przy zakupie) integralna czescia.

    Nazwa nie ma wiekszego znaczenia, bo umowy sa zapewne 2. Zgodnie w prawem
    bankowym umowa rachunku bankowego (umowa nazwana) oraz zgodnie z ustawa o
    elektronicznych instrumentach platniczych, umowa o instrument platniczy.
    Obie umowy sa zawierana na odleglosc, a w zwiazku w tego wynikaja prawa i
    obowiazki okreslone w ustawie o ochwonie niektorych praw konsumenta...
    Prawem konsumenta jest odstawpienie od umowy w ciagu 10 dni od jej
    podpisania. W takim przypadku konsument nie moze zostac obciazony zadnymi
    kosztami.

    MK