  • 1. Data: 2010-06-09 15:02:26
    Temat: Spieniężenie amerykańskiego czeku
    Od: guregori <g...@w...pl>

    Dostałem wczoraj amerykański czek na $50. W których bankach mógłbym go
    spieniężyć i w którym najmniej bym stracił? To prawda, że trzeba
    czekać od kilku do kilkudziesięciu dni na pieniądze?

  • 2. Data: 2010-06-09 15:35:24
    Temat: Re: Spieniężenie amerykańskiego czeku
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    guregori wrote:
    > Dostałem wczoraj amerykański czek na $50. W których bankach mógłbym go
    > spieniężyć i w którym najmniej bym stracił?

    W swoim wlasnym.

    > To prawda, że trzeba
    > czekać od kilku do kilkudziesięciu dni na pieniądze?

    zwykle kolo miesiaca. Bnak musi przesłać czek z powrotem do USA i
    dopiero tamten bank wyśle mu kasę. Jak dostanie to ci przeleje.
    Fakt faktem, ze niewiele ci z tych 50 dolarow zostanie.

  • 3. Data: 2010-06-09 16:05:56
    Od: "Adam" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "guregori" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
    Dostałem wczoraj amerykański czek na $50. W których bankach mógłbym go
    spieniężyć i w którym najmniej bym stracił? To prawda, że trzeba
    czekać od kilku do kilkudziesięciu dni na pieniądze?

    Sprawdź trayfy opłat i duże oddziały PKO BP , Pekao SA, BZ WBK i z
    sentymentu acz bez przekonania BPH SA
    Spodziewaj się opłaty ok 2% min 20-25 zł . Przy tej kwocie rożnice między
    opłatami za skup czy inkaso nie powinny być duże.
    Jeżeli czek spełnia określone warunki może zostać skupiony wtedy powinieneś
    od razu dostać gotówkę inaczej rzeczywiście czeka Cię czekanie

    pozd
    as

  • 4. Data: 2010-06-09 16:10:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Adam wrote:

    > Sprawdź trayfy opłat i duże oddziały PKO BP , Pekao SA, BZ WBK i z
    > sentymentu acz bez przekonania BPH SA

    dorzuciłbym jeszcze Citi

> [...]
    > Jeżeli czek spełnia określone warunki może zostać skupiony wtedy
    > powinieneś od razu dostać gotówkę inaczej rzeczywiście czeka Cię czekanie

    przy czym o ile to nie jest zwrot podatku to żaden bank tego nie skupi.
    Tylko inkaso.

  • 5. Data: 2010-06-09 17:07:54
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    guregori wrote:
    > Dostałem wczoraj amerykański czek na $50. W których bankach mógłbym
    > go spieniężyć i w którym najmniej bym stracił? To prawda, że trzeba
    > czekać od kilku do kilkudziesięciu dni na pieniądze?

    BZWBK. 25PLN ryczaltem, do 6 tygodni. OIDP.

    Wieslaw

  • 6. Data: 2010-06-09 18:58:33
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 9 Jun 2010 08:02:26 -0700 (PDT), guregori napisał(a):

    > Dostałem wczoraj amerykański czek na $50. W których bankach mógłbym go
    > spieniężyć i w którym najmniej bym stracił? To prawda, że trzeba
    > czekać od kilku do kilkudziesięciu dni na pieniądze?

    Polecam Kredyt Bank. Realizują ekspresowo w porównaniu z innymi bankami, bo
    ja zwykle czekam/czekałem około 3 tygodni, a nigdy dłużej niż miesiąc. W
    WBK zdarzyło mi się czekać i 2 miesiące. Niestety, inkaso musi trwać. Banki
    typu Citi sobie odpuść, bo to co prawda amerykański bank ale zawsze robili
    mi problemy albo w ogole nie chcieli przyjac czeku.

    --
    best regards,
    scream

  • 7. Data: 2010-06-09 20:24:32
    Od: lukket <l...@g...pl>

    W dniu 2010-06-09 17:02, guregori pisze:
    > Dostałem wczoraj amerykański czek na $50. W których bankach mógłbym go
    > spieniężyć i w którym najmniej bym stracił? To prawda, że trzeba
    > czekać od kilku do kilkudziesięciu dni na pieniądze?

    Przerabiałem to w tym miesiącu w BZWBK. Multibank w ogóle nie
    realizował, w Pekao S.A. odsyłali mnie od jednego oddziału do drugiego.
    Panienka w BZWBK powiedziała: ok, tylko muszę zawołać koleżankę, bo to
    chwilę potrwa. Koszt 25 zł, realizacja w moim przypadku 4,5 tygodnia, wg
    regulaminu do 6 tygodni. Zakładają ci bezpłatne konto walutowe, przy
    realizacji albo zostawiasz na koncie, albo wypłacasz PLN lub USD.

    pozdr
    ŁukaszT