  • 1. Data: 2010-06-09 06:10:51
    Temat: to KLIENT teraz płaci intercharge?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    jak w temacie, czy teraz akceptanci bezkarnie będą mogli przerzucać
    prowizję za płatność kartą na klienta?

    tutaj o tym piszą
    http://finanse.wp.pl/kat,104124,title,Prowizja-za-pl
    atnosc-karta-mozna-obciazyc-klienta,wid,12345656,wia
    domosc.html?ticaid=1a4fe

    czy może to znowu jakiś zonk?
    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 2. Data: 2010-06-09 06:25:35
    Temat: Re: to KLIENT teraz płaci intercharge?
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    RobertS <b...@x...pl> writes:

> [...]
    >
    > tutaj o tym piszą
    > http://finanse.wp.pl/kat,104124,title,Prowizja-za-pl
    atnosc-karta-mozna-obciazyc-klienta,wid,12345656,wia

    Ale to akurat nie jest nic nowego :)

    "Zakaz" wyższej ceny dla karciarzy wynikał nie z przepisów prawa, tylko
    z umów z organizacjami.

    Inna sprawa, że dla mnie to byłoby akceptowalne *POD WARUNKIEM*, że info
    o wyższej cenie dla karciarzy jest *w tym samym miejscu* co nalepka
    informująca o przyjmowaniu kart.

    KJ

    Polbank - polski oddział, grecki bank, czeski film

  • 3. Data: 2010-06-09 06:40:13
    Od: "Pablo" <p...@n...pl>

    "RobertS" news:hunb9b$2h1$1@opal.icpnet.pl

> [...]
    > tutaj o tym piszą

    http://finanse.wp.pl/kat,104124,title,Prowizja-za-pl
    atnosc-karta-mozna-obciazyc-klienta,wid,12345656,wia

    zonk nie zonk nadal wiele sklepików stosuje taką praktykę, że przy płatności
    kartą będzie drożej (najczęściej spotykałem się z tym w przypadku sklepów z
    akcesoriami komputerowymi, ale to było jakieś 5 - 6 lat temu). Inne sklepy
    mają niepisany rabat na płatność gotówką a nie kartą za zakupy na większe
    kwoty np. MM czy Saturn.
    Ogólnie w Polsce wszystko jest możliwe w tym zakresie, dopóki interchange
    będzie na takim a nie innym poziomie, dodajmy dość wysokim w stosunku do
    pewnych krajów zachodnich to będą nas spotykać takie kwiatki.

    Zasada chyba na takie rzeczy jest prosta i niezmienna od lat - mieć przy
    sobie kilka groszy na nieprzywidywane sytuacje oraz omijać sklepy, które
    stosują takie praktyki. Pocieszające w tym wszystkim jest to, że duże sklepy
    raczej na takie coś nie pójdą bo szybko by się pożegnały ze sporą liczbą
    klientów.

  • 4. Data: 2010-06-09 07:00:37
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 9 Cze, 08:10, RobertS <b...@x...pl> wrote:
    > jak w temacie, czy teraz akceptanci bezkarnie b d mogli przerzuca
    > prowizj za p atno kart na klienta?
    >
    > tutaj o tym piszhttp://finanse.wp.pl/kat,104124,title,Prowizja-z
    a-platnosc-karta-mozn...

    > czy mo e to znowu jaki zonk?

    Zonk.
    Z tego co sie orientuje, mozna udzielic rabatu, a nie doplaty.
    Firmy podaja ceny wg platnosci gortowka lub przelewem a przy
    platnosciach jest informacja, ze podane ceny sa objete rabatem za
    forme platnosci, ktory nie obowiazuje przy placeniu KK czy poprzez
    platnosci.pl

  • 5. Data: 2010-06-09 07:06:55
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > platnosciach jest informacja, ze podane ceny sa objete rabatem za
    > forme platnosci, ktory nie obowiazuje przy placeniu KK czy poprzez

    i tak właśnie jest od dawna: rabat za płatność gotówką TAK, ale NIE
    dopłata za płatność kartą!

    niestety część sklepów w sieci przy płatności kartą dolicza np. 2%, ale
    zwykle nie jest to określone jako opłata za płatność kartą tylko koszt
    wysyłki jest wyższy ;-/

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    ps
    nie wiedziałem, że w MM lub innym saturnie można negocjować cenę przy
    większym zakupie za gotówkę; generalnie ceny są tam często o
    kilkadziesiąt % wyższe niż w sklepach internetowych więc do MM idę jak
    np. potrzebuję paczkę płyt DVD...agd rtv kupuję już w innym miejscu

  • 6. Data: 2010-06-09 08:05:07
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-06-09, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    [...]

    > i tak właśnie jest od dawna: rabat za płatność gotówką TAK, ale NIE
    > dopłata za płatność kartą!

    No a jaka to jest różnica tak naprawdę?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2010-06-09 08:27:55
    Od: "Pablo" <p...@n...pl>

    "Wojciech Bancer" news:slrni0uipj.2kne.proteus@pl-test.org

    > No a jaka to jest różnica tak naprawdę?

    w nazewnictwie :)

  • 8. Data: 2010-06-09 10:24:45
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 9 Cze, 10:05, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

    > No a jaka to jest roznica tak naprawde ?

    Nie płaci się kartą więcej niż cena towaru, wybierając towar od razu
    znamy cenę końcową
    (która ewentualnie będzie niższa ale nie wyższa)

  • 9. Data: 2010-06-09 11:34:14
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.06.09 10:05, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2010-06-09, RobertS<b...@x...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No a jaka to jest różnica tak naprawdę?

    Przy dopłacie sklep musi się postarać poinformować o niej klienta zanim
    zdecyduje się na zakup/zdejmie towar z półki/zamówi go. Inaczej klient
    ma prawo zapłacić tylko tyle ile wyniosła cena którą widział, a wiec bez
    dopłaty.

    --
    Mar

  • 10. Data: 2010-06-09 12:28:06
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-06-09, MAR <m...@s...org> wrote:

    [...]

> [...]
    > zdecyduje się na zakup/zdejmie towar z półki/zamówi go. Inaczej klient
    > ma prawo zapłacić tylko tyle ile wyniosła cena którą widział, a wiec bez

    Ja nie pytam o prawne pobredzanie. Nie pytam o złą politykę informacyjną,
    czy złe oznakowanie produków, nieinformowanie o cenach, czy innych takich.
    To jest dla mnie jasne.

    Jedna, jedyna rzecz, która mnie nurtuje:

    Jakież to są różnice dla KLIENTA, czy to będzie nazwane rabat,
    czy "cena przy płatności kartą jest wyższa o ..."? Bo wykształca się
    grupa, której przeszkadza jedno, a nie przeszkadza drugie, chociaż
    fizycznie jest to dokładnie ta sama w skutkach operacja, ale nazwana
    inaczej.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl