  • 21. Data: 2005-03-04 16:40:39
    Temat: Re: Refleksja odnośnie banków w PL i poza...
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Marcin Nowakowski napisał:

    > Praktycznie to jest ich urzędowy :)

    Bzdura. W Zurychu trafiłem w okienku bankowym (chciałem wymienić dolary
    na franki szwajcarskie) na wyjątkwo niedokształconą panią, która po
    angielsku mówiła ledwo ledwo...

    K.

  • 22. Data: 2005-03-04 20:23:13
    Od: Marcin Nowakowski <m...@w...net.pl>

    Dnia 2005-03-04 17:40, Użytkownik Krystek napisał:

    > Bzdura.

    Możliwe.

    > W Zurychu trafiłem w okienku bankowym [...]

    Akurat mam tam rodzinę i bardzo duża część osób używa angielskiego.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 23. Data: 2005-03-04 20:46:36
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Marcin Nowakowski <m...@w...net.pl> wrote:

    > Akurat mam tam rodzinę i bardzo duża część osób używa angielskiego.

    Niby gdzie? Może jeszcze między sobą rozmawiają po angielsku?
    Poza tym widzisz różnicę między znajomością jakiegoś języka, a językiem
    urzędowym?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 24. Data: 2005-03-04 20:54:48
    Od: Marcin Nowakowski <m...@w...net.pl>

    Dnia 2005-03-04 21:46, Użytkownik Przemysław Maciuszko napisał:

    > Niby gdzie? Może jeszcze między sobą rozmawiają po angielsku?

    Raczej po polsku.

    > Poza tym widzisz różnicę między znajomością jakiegoś języka, a językiem
    > urzędowym?

    Napisałem przecież "praktycznie", choć być może to zbyt pochopne wnioski.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 25. Data: 2005-03-04 21:45:16
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Marcin Nowakowski <m...@w...net.pl> wrote:

    > Napisałem przecież "praktycznie", choć być może to zbyt pochopne wnioski.

    To praktycznie oznaczałoby, że np. dokumenty, informacje, czy inne -
    dostępne są w języku angielskim. A tak nie jest. Miałem problem ze
    znalezieniem rozkładu jazdy pociągów po angielsku, podobnie np. z cennikiem
    biletów kolejowo-autobusowych i innymi rzeczami.
    Wszystkie druki i dokumenty występują jedynie w urzędowych językach
    (niemiecki, francuski, włoski) albo wręcz tylko w języku używanym w danym
    kantonie.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 26. Data: 2005-03-04 23:06:14
    Od: Marcin Nowakowski <m...@w...net.pl>

    Dnia 2005-03-04 22:45, Użytkownik Przemysław Maciuszko napisał:

    [...]

    Możliwe, nie upieram się przecież przy swoim. Napisałem wyłącznie
    swoje spostrzeżenia :)

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 27. Data: 2005-03-09 17:22:13
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 2 Mar 2005 22:22:04 +0000 (UTC), Przemysław Maciuszko
    <s...@h...pl> wrote:

    >Oczami wyobraźni widziałem
    >już dysponentów rozumiejących niewiele po angielsku i zupełnie nie znających
    >procedur zakładania takowych rachunków...
    Hm. A w tym banku szwajcarskim miales obsluge (komunikaty) po polsku?
    :)

    WAM
    --
    NadMorskie forum dla szczurów lądowych ;)
    www.NadMorze.pl -> Forum

  • 28. Data: 2005-03-09 18:12:54
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    WAM <n...@n...nopl.pl> wrote:

    > Hm. A w tym banku szwajcarskim miales obsluge (komunikaty) po polsku?
    > :)

    Przeczytaj może najpierw cały wątek, a potem zadawaj głupie pytania...

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 29. Data: 2005-03-09 18:18:11
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 9 Mar 2005 18:12:54 +0000 (UTC), Przemysław Maciuszko
    <s...@h...pl> wrote:

    >Przeczytaj może najpierw cały wątek, a potem zadawaj głupie pytania...
    Dlaczego chcialbys aby Polacy prowadzili obsluge po angielsku :)

    WAM

  • 30. Data: 2005-03-09 18:38:58
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    WAM <n...@n...nopl.pl> wrote:

    > Dlaczego chcialbys aby Polacy prowadzili obsluge po angielsku :)

    Ja rozumiem, że problemy z czytaniem ogólnie masz.
    Ale mógłbyś jednak się zapoznać z pozostałymi wypowiedziami w wątku?
    Jeśli Ci się jednak nie uda zrozumieć - daj znać.
    Albo niech stracę. Powtórzę - chciałbym aby obsługa banków w PL potrafiła
    łatwo, szybko i przyjemnie obsłużyć klienta zagranicznego mówiącego w
    języku angielskim i chcącego założyć rachunek w tymże polskim banku.
    Teraz zrozumiałeś już wszystko. Ufff.

    --
    Przemysław Maciuszko