  • 11. Data: 2005-03-03 11:08:20
    Temat: Re: Refleksja odnośnie banków w PL i poza...
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Marcin Nowakowski <m...@w...net.pl> wrote:

    > A w Szwajcarii mówili po Polsku?

    Czy moglbys przeczytac jeszcze raz ze zrozumieniem co napisalem?
    Dziekuje.

    BTW: Gdybys mial problem - mowili bardzo dobrze po angielsku, ktory nie jest
    tutaj bynajmniej urzedowym jezykiem.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 12. Data: 2005-03-03 11:40:03
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    Przemysław Maciuszko napisał(a):

    > BTW: Gdybys mial problem - mowili bardzo dobrze po angielsku, ktory nie jest
    > tutaj bynajmniej urzedowym jezykiem.

    Czemy bynajmniej? Mają cztery języki urzędowe to i piąty by im nie
    zaszkodził. ;)

    Pozdrawiam!

  • 13. Data: 2005-03-03 11:57:27
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Czemy bynajmniej? Mają cztery języki urzędowe to i piąty by im nie
    > zaszkodził. ;)

    Ale wlasciwie spotykane tylko 3 (w pismie).
    Z angielskim nie jest tak zle - na razie tylko trafilem na jednego
    czlowieka, ktory nawet cyfr nie rozumial.
    Zobaczymy jak bedzie ogolnie z bankowoscia... (elektroniczna takze, ale demo
    w UBS-ie wyglada na strasznie toporny system :(

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 14. Data: 2005-03-03 12:46:19
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    przemyślenia swoje:

    > Czemy bynajmniej? Mają cztery języki urzędowe to i piąty by im nie
    > zaszkodził. ;)

    Na poziomie nieoficjalnym już mają. Sam słyszałem jak rodowity
    mieszkaniec kantonu Ticino dogadywał się z Gryzończykiem po angielsku.

    --

    **** ****
    **** yayco (yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com) ****

    ---
    avast! antywirus: Wychodzaca wiadomosc czysta.
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 0509-3, 2005-03-01
    Przetestowano na: 2005-03-03 13:46:20

  • 15. Data: 2005-03-03 13:17:02
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    (...)
    >Tutaj wystarczy albo permit albo jakies potwierdzenie przyznania takowego
    >(bo na faktyczny permit sie czeka do kilku tygodniu po przybyciu).
    >Do tego nie chcieli nawet kontraktu. Ale moze jakis wplyw na to mial fakt,
    >ze ja pracuje dla tegoz banku...
    (...)

    Troche nie na temat, ale mozesz pochwalic sie na jakim stanowisku
    pracujesz? Chodzi mi o to, czy jest tam az tak male bezrobocie, ze
    osoba nie znajaca biegle jakiegos jezyka urzedowego tegoz kraju moze
    znalezc ciekawa prace?

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 16. Data: 2005-03-03 13:29:57
    Temat: Re: Refleksja odno?nie banków w PL i poza...
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl> wrote:

    > Troche nie na temat, ale mozesz pochwalic sie na jakim stanowisku
    > pracujesz? Chodzi mi o to, czy jest tam az tak male bezrobocie, ze

    Technicznym. Jest duzy niedobor specjalistow IT...

    > osoba nie znajaca biegle jakiegos jezyka urzedowego tegoz kraju moze
    > znalezc ciekawa prace?

    To akurat w sumie nie jest wymogiem (znajomosc jezyka), ale czasami wplywa
    na wybor pracownika. Problem lezy jednak gdzie indziej. Od 2 lat uzyskanie
    pozwolenia dla mieszkancow innych krajow niz stara europejska pietnastka -
    stalo sie bardzo trudne :(

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 17. Data: 2005-03-03 21:49:43
    Od: Marcin Nowakowski <m...@w...net.pl>

    Dnia 2005-03-03 11:45, Użytkownik Remigiusz Babicz napisał:

    > Nie, ale pewnie potrafili porozumieć się po angielsku..

    Czyli w swoim języku? Jakież to niesamowite!

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 18. Data: 2005-03-03 21:50:14
    Od: Marcin Nowakowski <m...@w...net.pl>

    Dnia 2005-03-03 12:40, Użytkownik Łukasz Cielecki napisał:

    > Czemy bynajmniej? Mają cztery języki urzędowe to i piąty by im nie
    > zaszkodził. ;)

    Praktycznie to jest ich urzędowy :)

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 19. Data: 2005-03-03 22:06:36
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Marcin Nowakowski <m...@w...net.pl> wrote:

    > Praktycznie to jest ich urzędowy :)

    Piszesz to na podstawie własnych doświadczeń?
    Jeśli tak, to możesz rozwinąć temat?
    Bo nic takiego nie zauważyłem.
    Na priva poproszę, bo tutaj już OT.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 20. Data: 2005-03-03 23:10:40
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 03 Mar 2005 22:49:43 +0100,
    osoba podpisana: Marcin Nowakowski <m...@w...net.pl>
    napisała:

    > Czyli w swoim języku? Jakież to niesamowite!

    W Szwajcarii urzędowym językiem jest angielski ? Bo czegoś nie rozumiem
    ?
    KJ

    Biologia poucza, ze jeśli cię coś ugryzło, to niemal pewne, ze była to samica.