  • 1. Data: 2003-05-11 13:16:03
    Temat: Re: Realizacja czeku amerykańskiego Banku.
    Od: Artur Gawryszczak <g...@c...edu.pl._!_!_!_>

    NOSPAM wrote:
    > Czek opiewa na sume 30$. Czy mogę z nim pójść do dowolnej placówki
    > dowolnego banku (np. Moj bank- Kredyt Bank) i pobrac wartość w
    > złotówkach/dolarach ?
    > Jakie opłaty mnie czekają z tytułu realizacji tego czeku?

    Zależy od banku. W PKO BP panienka z okienka wyliczyła mi coś ze trzy
    prowizje z różnych tytułów ... poszedłem stamtąd :-)

    > Jak zrealizować go najtaniej i żeby jak najmniej stracić ?

    W Pekao S.A. udało mi się w grudniu zrobić to za ~10zł (nie mając u nich
    konta).

    > Jakie dokumenty bedę potrzebował do jego realizacji ?

    Dokument tożsamości :-)

    --
    Pozdrówka,
    Artur

  • 2. Data: 2003-05-11 13:30:12
    Od: Artur Gawryszczak <g...@c...edu.pl._!_!_!_>

    NOSPAM wrote:

    > wyplate lepiej zrobic w $ czy zl ? i czy jest mozliwy wybor opcji ?

    Można było wybrać. Wypłata w zł jest traktowana wtedy jak normalna wymiana
    waluty (ichni kurs, ichnie prowizje).

    --
    Pozdrówka,
    Artur

  • 3. Data: 2003-05-11 13:32:43
    Od: j...@p...onet.pl

    > wyplate lepiej zrobic w $ czy zl ? i czy jest mozliwy wybor opcji ?

    Bedac w WBK, na wlasne uszy uslyszalem jak kasjer uczciwie uprzedzil petenta z
    podobnym czekiem, iz lepiej isc do PeKaO, bo w WBK sa wieksze prowizje.

  • 4. Data: 2003-05-11 14:05:45
    Temat: Realizacja czeku amerykańskiego Banku.
    Od: TM <stoodent@(NOSPAM)o2.pl>

    Czesc. Otrzymałem własnie czek takiego banku i chcialbym wiedziec w
    jaki sposob najlepiej go zrealizować.

    Zalezy mi na szybkiej odpowiedzi.
    Dzieki.

  • 5. Data: 2003-05-11 14:18:55
    Od: TM <stoodent@(NOSPAM)o2.pl>

  • 6. Data: 2003-05-11 18:29:56
    Od: "%Oil" <c...@A...skrzynka.pl>

    Kiedyś koleś miał taką transakcję i wybrał pko sa, ale nie wiem z jakich
    względów.

  • 7. Data: 2003-05-11 18:40:04
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "%Oil" <c...@A...skrzynka.pl> wrote in message

    > Kiedyś koleś miał taką transakcję i wybrał pko sa, ale nie wiem z jakich
    > względów.

    pekoa za inkaso czeków bierze najniższą prowizję 0.25% min 10 zł.

  • 8. Data: 2003-05-11 19:39:42
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > Czesc. Otrzymałem własnie czek takiego banku i chcialbym wiedziec w
    > jaki sposob najlepiej go zrealizować.

    Wziac czek w lapke i udac sie do jakiejs, najlepiej duzej placowki
    Pekao SA lub Pekao SA, ewnetualnie - Pekao SA.

    > Czek opiewa na sume 30$. Czy mogę z nim pójść do dowolnej placówki
    > dowolnego banku (np. Moj bank- Kredyt Bank) i pobrac wartość w
    > złotówkach/dolarach ?

    KB tez chyba realizuje ale Pekao SA jest najtansze - przy tej sumie
    prowizja w wysokosci 10 zl uiszczana z gory.

    I nie mozesz "pobrac" wartosci czek uw gotowce ale oddajesz czek
    do "inkasa" czyli skadlasz dyspozycje w ktorej upowazanisz bank
    do odeslania/potwierdzenia czeku u banku wystawcy i odebrania
    jego rownowartosci w walucie czeku.

    Czas oczekiwania dla czekow wydanych przez banki amerykanskie
    to 5-6 tygodni (niestety).

    > Jakie opłaty mnie czekają z tytułu realizacji tego czeku?
    >
    > Jak zrealizować go najtaniej i żeby jak najmniej stracić ?

    10 zl, przy wyzszych sumach 0,25% min. 10 zl.
    Jezeli masz pod nosem kantor lepiej wyplacic pieniadze
    w walucie i sprzedac poza bankiem. Kantory maja zawsze lepsze
    kursy niz banki dla operacji gotowkowych w walucie. Roznica
    moze wyniesc nawet i do 15 gr - wiec jezeli kantor jest blisko
    to IMHO warto byc 5 zl do przodu :-)

    > Jakie dokumenty bedę potrzebował do jego realizacji ?

    Dokument tozsamosci, najlepiej DO :-)

    > Zalezy mi na szybkiej odpowiedzi.
    > Dzieki.

    n/p :-)

  • 9. Data: 2003-05-14 20:10:47
    Od: Krystek <k...@s...pl--->

    %Oil napisał:
    > Kiedyś koleś miał taką transakcję i wybrał pko sa, ale nie wiem z jakich
    > względów.

    Dlatego, że ten bank specjalizuje się w transakcjach w obcych walutach,
    a właściwie specjalizował bo w czasach PRL-u miał monopol na obsługę
    rachunków
    walutowych dla klientów indywidualnych. Miał też sporą liczbę oddziałów
    zagranicznych (Nowy Jork, Paryż, Sydney) i dzięki temu bez problemów
    można było przesłać przez ten bank pieniądze do dowolnego zakątka
    świata. Dlatego obsługa czeków z zagranicy i transakcji międzynarodowych
    nie jest dla pracowników tego banku żadną nowością...

    K.