    From: AP <c...@e...dyndns.org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: współwłasciciel a pełnomocnik
    Date: Fri, 20 May 2005 04:12:57 GMT

    In article <d6j5su$nog$1@news.onet.pl>, zaspamnasylamdresó...@o...pl
    says...

    > A kogo okradł (zakładając ze jest jedynym spadkobiercą) ?.
    >
    > Rozmawiałem na ten temat z kilkoma bankowcami i właśnie poradzili mi
    > dokładnie taki sam sposób(jeżeli jest się pełnomocnikiem/współwłaścicielem
    > konta) postepowania na wypadek śmierci jaki uzyła basia , pod warunkiem
    > oczywiście że jest się jedynym spadkobiercą lub między spadkobiercami panuje
    > zgoda.
    > Jeżeli po smierci bliskiej osoby najpierw powiadomimy bank to może się
    > szybko okażać że na dość długi okres zostaniemy beż srodków do życia a do
> [...]

    Hmm.... o ile wiem to pelnomocnictwo wygasa z chwila smierci mocodawcy
    .... i wyplata z konta po smiercy wlasciciela konta na podstawie
    pelnomocnictwa bylaby niezgodna z prawem.
    Wlasciwie to dosyc ciekawa jest sytuacja np. rachunkow rozliczeniowych w
    przypadku smierci wspolposiadacza, bo jelsi bank zablokuje zupelnie
    rachunek to pozbawi wspolPOSIADACZA czescie srodkow, ktore mu sie naleza
    (nie mowiac o stalych zelceniach itp.). POniewaz w moim przypadku jestem
    jedynym spadkobierom troche mniej sie tym przejmuje (bo zreszta
    pieniadze zostaly przeniesione na inny rachunek) ale mysle, ze ogolnie
    temat "smierc wspolwlasciciela jest dosyc ciekawy.

    AP