    From: AP <c...@e...dyndns.org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: współwłasciciel a pełnomocnik
    Date: Thu, 19 May 2005 15:27:56 GMT

    In article <d6i17p$cq9$1@inews.gazeta.pl>, witek7205
    @gazeta.pl.spam.invalid says...

    > Połnomocnictwo wygasa ze śmiercią właściciela, czyli po tym fakcie nie
    > masz żadnych praw do rachunku.
    > Współwłaściciel dalej jest właścicielem po śmerci drugiego.

    No wlasnie z tym "bycie dalej wspolwasciciem" to chyba nie jest
    dokladnie tak. Mialem rachunek WPOLSNY ze swoja mama, ktora niestety
    niedawno zmarla. Dowiedzialem sie, ze rachenk mimo tego ze jest wspolny
    bylby zablokowany do momentu otrzymania decyzji sadowej o podziale
    spadku (?!!!!!!!?????). Ja przed powiadomieniem banku o smierci
    wspolwasciciela po prostu poeniadze wyplacilem i wplacilem na nowy
    rachunek ale wlasciwiem sam jestem ciekaw jak to jest z legalnoscia
    takiej operacji.
    Mielismy takze otwarty rachunek w biurze maklerskim, po wyczyszczeniu
    rachunku, jak powiadamialem BM o smierci wspolwasciecie dowiedzialem sie
    od "milej" pani, ze OMALZE nie popelnilem przestepstwa. Panienka nie
    bardzo byla jednak w stanie mi powiedziec o jakie przestepstwo chodzi
    (bo przeciez jestem wspolwlascicielem).

    A.... jeszcze jedno ..... rachunku nie moze zamknac jeden wspolwasciciel
    (?) Mozna to tylko zrobic wlasnie w przypadku wlasnie smierci
    wspolwlasciciela. Mbank np zablokowal odsteki nalezne (w kwocie 2
    groszy) i powiedzieli mi ze mi oddadza jak ptzrdstawie decyzje spadkowa.
    Dla 2 groszy nie bede sie wyglopiac w sprawy spadkowe w sadzie :)

    AP