    From: Szymon <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: spekulacja walutami
    Date: Fri, 24 Apr 2020 14:31:23 +0200
    <r6emfl$1i78$1@gioia.aioe.org> <r6i686$h2h$1@gioia.aioe.org>
    <r7a5i5$ptj$1@gioia.aioe.org> <5e98afc4$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <r7cn07$124s$1@gioia.aioe.org>
    <5e99ecfc$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <r7kcmq$18qr$1@gioia.aioe.org>
    <4...@g...com>

    W dniu 2020-04-20 o 21:03, s...@g...com pisze:
    > Miales podac ile ty zarobiles na swojej strategii. Historycznie. Niech bedzie w
    ostatnim roku.

    100 milionów... A nie... tylko milion... dolarów... albo groszy... A
    może jednak nie...
    Dziecinada.

    > To jest w czasie naszej dyskusji. Znajdz mi taka lokate :)

    Popełniasz błąd logiczny. "Lepiej niż na lokatach" oznacza, że nie da
    się "znaleźć Ci taką lokatę".

    > Ja rozumiem 2x lepiej od Ciebie. Bo rozumiem co Ty masz na mysli i rozumiem co ja
    mam na mysli. Ty musisz doszusowac do tego o czym ja pisze.

    Rzeczywiście nie będzie to proste.

    > A ja w tym czasie obroce pieniadzem 3x i mimo ze mam spread 3x wiekszy (choc pewnie
    mogl by byc nizszy bo tez macham w aliorze) to zarobie 6x bo sprzedam kupie na
    gorkach, dolkach.

    Sęk w tym, że żadna waluta nie stoi w miejscu. Górki/dołki dotyczą
    dokładnie każdej (nieco upraszczając oczywiście). Istotną różnicą jest
    spread, oprocentowanie lub "wymienialność". $ wypłacisz gotówką w
    Aliorze. A CAD?

    > I na koniec:
    > CADPLN jest wlasnie ladna para walut ktore tancza cyklicznie na podobnym poziomie
    od dawna. Szansa ze tak pozostanie jest rownie duza jak to ze EURPLN nie
    wzrosnie/spadnie drastycznie i nie zje calych zyskow z Twojej strategii.

    Cokolwiek chciałeś powiedzieć (tańczą?) - nie masz racji. CAD ma się
    nijak do PLN. Nie mamy interesu w widełkach (jak w przypadku EUR), ani
    problemu z wysokim CHF... ani nie kupujemy w CAD na świecie (jak w $)...
    Interesuje nas CAD na poziomie randa południowoafrykańskiego czy szekla.
    Jest to jest, zlikwidują to też nic się nie stanie.
    Innymi słowy - kurs CAD/PLN jest kompletnie niekontrolowany, a zatem i
    nieprzewidywalny. Jak wszystko - daje zarobić lub nie... W konsolidacji
    lub mocniejszych korektach/odbiciach. I tyle.