    From: Szymon <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: spekulacja walutami
    Date: Fri, 24 Apr 2020 14:17:20 +0200
    <r6emfl$1i78$1@gioia.aioe.org> <r6i686$h2h$1@gioia.aioe.org>
    <r7a5i5$ptj$1@gioia.aioe.org> <5e98afc4$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <r7cn07$124s$1@gioia.aioe.org>
    <5e99ecfc$0$515$65785112@news.neostrada.pl> <r7kc0b$srl$1@gioia.aioe.org>
    <5e9db9df$0$560$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2020-04-20 o 17:03, J.F. pisze:
    > No to w czym problem zebys zademonstrowal, ze 3 lata temu tez bys zarobil

    Szkoda czasu. Gdy Ty zaraz zaczniesz analizować wpływ powstania
    styczniowego na jutrzejszy kurs euro, dolar w dwa dni z 4,15 skoczył na
    4,20. Z zainwestowanych 41.500 dał 500zł. W tym samym czasie lokata 2%
    dałaby 4,55. Tak, ponad 100x mniej... Ale oczywiście powstanie
    styczniowe jest ważne!

    > A jak historia powroci i CHF spadnie do 2.50 :-)

    Tłumaczyłem.

    > A moze wszedles i jestes bogaty ? :-)

    Bez względu na to czy po analizie styczniowego przejdziesz do Wiosny
    Ludów czy od razu do listopadowego... pokazałem jak obrót walutami ma
    się do lokat.

    > Teraz ? Teraz to ja bylbym bardzo ostrozny.

    Czyli jednak jesteś oporny na wiedzę.

    > Epidemia u nas, epidemia w USA, Mateusz rzuca pieniedzmi, Trump rzuca
    > pieniedzmi.

    I co z tego? Mając zasoby finansowe musisz coś zrobić. Nawet trzymając
    je na ROR... albo w gotówce w domu... albo na lokacie... de facto
    podejmujesz jakąś decyzję.

    > Ale masz racje - predzej $ bedzie po 5 zl niz po 3.
    > Aczkolwiek .. moge sie mylic.

    Jeśli mądrze zarządzasz kapitałem to zarówno 5zł, jak i 3 zł da Ci zysk.

    > A po co ci znac jakas sytuacje ?
    > Wszak powyzej napisales ze punkt startowy jest dowolny.

    Ale strategia już nie. To czy kupować co 5 gr, czy co 10 gr, a może co 2
    gr. zależy od sytuacji. Podobnie jak kwota kapitału od której się
    zaczyna zabawę.

    > Mozemy zrobic zabawe - ja bede podawal przykladowy kurs, a Ty decyzje.
    > Tylko ze sie to nam rozlozy na pare tygodni.

    Od kilku tygodniu pokazuję "doświadczenie". W tym czasie non-stop
    zarobek. Owszem - czasami jedynie >30% rocznie, ale zawsze coś.

    > Taki madry to kazdy chcialby byc.

    A czego nie zrozumiałeś w ciągu ostatnich kilku tygodni?

    > A ja tylko o tym, ze jesli za rok stracisz, to bedziemy mogli zobaczyc
    > gdzie popelniles blad.

    Oczywiście możesz stracić rok życia na edukację bez efektów. Możesz
    wnioski wyciągnąć po kilku tygodniach.

    > Tak czy inaczej - gdyby to bylo takie proste, to by na swiecie biedy nie
    > bylo.

    Przeciwnie. Są dawcy kapitału obliczający zależność powstania
    styczniowego do przyszłego kursu euro.

    > A raczej by byla, bo nikt by nie zarobil, skoro wszyscy wiedza jak :-)

    Ale zobacz jak ciężko Cię nauczyć... Mimo bardzo empirycznego podejścia.
    Tymczasem nie mam nic $, a kurs po 4,19. Standardowo... Nabywam po 4,15
    i czekam sobie spokojnie... Tak wiem... A gdy Napoleon przechodził przez
    ziemie polskie...