    From: "CB" <v...@w...pf.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: podwyzszenie limitu na KK
    Date: Sun, 13 Mar 2005 22:11:02 +0100

    > Salda na jakim rachunku? Kredytowym? Innego byc nie musi.

    Nie musi, ale dobrze jak jest. Wtedy procedura znaaaacznie się upraszcza
    (mbank, lukas).

    > Wplywy? To juz chyba czesciej istotne jest zaswiadczenie o zarobkach?

    Często wystarczy oświadczenie bez zaswiadczenia z pracy, gdy wpływy własnie
    potwierdzaja deklarowane dochody.

    > Tak bylo kiedys, gdy banki baly sie wydawac KK. Ale teraz mozna wybierac
    > - po co mam uzywac karty debit, z ktora same problemy, jesli moge uzywac
    > KK, i miec grace periody, STIPy, i inne zdalne ordery (najczestszy
    > przypadek, VC debit istnieja ale wyglada jakby banki ich nie lubily).

    To właśnie starałem się wytłumaczyć kolegom na grupie, że w zasadzie do
    bankomatu teraz jest debetowa, KK do płatności, w tym w necie, no to mi
    zaczeli udowadniac, ze sa inne. Wiadomo, ze są, ale tak jak twierdzisz -
    korzystanie z nich jest lekko... hmmm... nielogiczne?

    > Zauwaz, ze limitem karty debit jest saldo rachunku biezacego.

    Optymistycznie zakladam, ze jednak generalnie ludzie posiadaja jakies tam
    oszczednosci.

    > Nie ma to oczywiscie znaczenia, gdyz limit nie okresla kwoty, jaka
    > masz obowiazek wydawac, a tylko jest gornym ograniczeniem zadluzenia.

    I gdyby karty były w pełni bezpieczne - super, ale niestety bardzo dużo
    słyszy się o naduzyciach kartowych. Przypomne chocby slowa bodaj ecard, iż
    na ok. 1000 fraudów w necie znajdują kilku (słownie: kilku!) winnych.
    Wykrywalność ułamkowa. Dane za kartyonline.net
    I chodzi widzisz o to, aby ten limit nie odbił się komuś czkawką. Wtedy
    będzie sobie pluł w brodę, że nawet z niego nie korzystał, a teraz kłopoty.

    > Oczywiscie nie mialem na mysli plaskich kart. Np. BPH. Naturalnie to
    > takze nie ma zadnego znaczenia, z cala pewnoscia banki wydaja od j*ch*
    > kart z limitem 5 kzl i tego tu nie zmienimy.

    Po prostu byłem ciekawy, bowiem ja spotkałem zwykle od 1000 do 10000 limit.