  • Data: 2006-08-04 09:10:17
    Temat: Re: po co karta kredytowa?
    Od: Karol S <k...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robcio wrote:

    > troche popodrozujesz i roznice poczujesz
    > debetowka to w wielu miejscach bedziesz mogl w zebach podlubac

    Byłem na wakacjach we Włoszech przez różne kraje po drodze i innym razem
    na Słowacji. Dało się płacić electronem albo gotówką. Nie zdarzyło mi
    się żeby przyjmowali tylko karty kredytowe, a debetowe nie. No ale może
    za blisko byłem :)

    > mozesz obrac srodkami w wysokosci limitu karty, w moim przypadku to 6x
    > wiecej niz regularna wyplata.
    > Zysk z samych odsetek jesli bedziesz pilnowal swojego konta i chocby
    > zakladal krotkie lokaty na czas do splaty karty to z pewnoscia ci sie koszty
    > karty zwroca.

    A to można tak? Zainwestować na lokaty albo fundusze pieniądze z karty?
    Naprawdę pytam bo nie mam kredytówki :) Mogę zainwestować na miesiąc
    moją wypłatę i płacić kredytówką, ale zysk z tego nie będzie za duży.

    > nie wiem, myslalem o przypadkach blokady lub bledow w terminalu, nie znam
    > nikogo komu ktos ukradl kase przez karte kredytowa.
    > raczej powazny bank nie bedzie chcial od Ciebie kasy

    Hmmm. Błędy w terminalu zwykle skutkują założeniem blokady, która
    schodzi sama po paru dniach. Mam limit debetowy w koncie. Mogę
    skorzystać z limitu debetowego, nadmiarowa blokada zmniejsza środki
    dostępne ale nie saldo księgowe. No chyba że błędna blokada będzie na
    kilka tysięcy zł, no to kupa. A jeśli nadmiarowa blokada jakimś cudem
    zostanie zaksiegowana, to mam problemy niezależnie od rodzaju karty.

    > juz Ci napisalem ze kredytowka spokojnie sama na siebie zarobi
    > jesli nie masz potrzeby robienia zakupow za granica,

    Czasem mam, nie miałem problemów z debetówką. Chyba że masz na myśli
    przez internet, to nie próbowałem.

    > nie musisz porzyczac samochodow,

    Racja

    > nie musisz szybko kupowac w dziwnych miejscach biletow
    > lotniczych,

    Chyba racja

    > nie bywasz nigdy w jakims kraju nie dluzej niz 1 dzien,

    Bywam, bez problemów.

    > nie potrzebujesz nigdy dodatkowego bonusu jakich 5-15tys w porfelu bez ryzyka
    > ich utraty to chyba rzeczywiscie Ci nie potrzebna.

    Mam bonus 2000 debetu, wystarcza mi.

    Ok, widzę sytuacje gdy kredytówka mogłaby mi się przydać, ale nie wiem
    jak sensownie i bez wielkich kombinacji mam na niej zarobić.

    Karol