    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: płatność-kartą (Rybnik)
    Date: Thu, 11 Feb 2010 22:59:34 +0100

    (11.02.2010 20:33), Mithos wrote:

    > Urząd to nie jest biznes.
    >
    > Pewne opłaty są odpowiednio uregulowane i nikt, z uwagi na obowiązujące
    > przepisy, nie może pobierać uregulowanej opłaty pomniejszonej o 2% za
    > obsługę karty.

    Ja to widzę odwrotnie: te urzędy które pobierają bez narzutu 2%
    pobierają tyle ile nakazują przepisy, zaś urząd w Rybniku pobiera
    bezprawnie uregulowaną opłatę powiększona o 2% za obsługę karty.

    Prowizja od płatności jest dla urzędu takim samym kosztem jak pensja
    kasjerki, transport gotówki, utrzymanie sejfu/ochrony itd...

    Wyobraźmy sobie hipotetyczną sytuację że pani Kasia w kasie ma premię w
    wysokości 1% od przyjętych wpłat zaś za konto w banku płacą 2% od
    wpływów. Czy wtedy urząd powinien w kasie kazać płacić opłaty o 1%, zaś
    na konto o 2% większe?

    p. m.