  • Data: 2023-03-16 16:23:38
    Temat: Re: pełnoletniość
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16 mar 2023 o 15:17, J.F pisze:

    > Polskiej narodowosci też.

    JF jest z Wrocławia, czyli ze Lwowa, więc może rzucać ciekawe światło na
    relacje polsko-ukraińskie... Ja zaś mieszkam obok wielokulturowego tygla:
    różni protestanci, prawosławni, rzymscy, muzułmanie, żydzi...

    Z Białegostoku blisko do: Rosji, Litwy, Białorusi i Ukrainy...
    Prywatne miasto jednego z najbogatszych ludzi w Rzeczypospolitej
    Obojga Narodów... Przed laty mieszano mnie z błotem, gdy łączyłem
    białostockich Gryfitów z Krakowem...

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Jan_Klemens_Branicki_(
    hetman)

    Kiedyś był jakiś sprawdzian o Białymstoku, na który spóźniłem się...
    Nauczycielka próbowała uspokoić mnie obietnicą powtórzenia pytań,
    które padły podczas mojej nieobecności -- zanim zdążyłem coś
    odpowiedzieć, usłyszeliśmy, ;) że już odpowiedziałem ;) na
    te pytania... ;)

    Jeden z największych polskich magnatów XVIII w. Właściciel 12 miast,
    257 wsi i 17 pałaców. Ostatni męski przedstawiciel rodu Branickich
    herbu Gryf. Kawaler (hiszpańskiego) orderu Złotego Runa.

    Taki bogaty a zmarł trochę ;) bezpotomnie...
    Byli też inni Braniccy -- z Białej Cerkwi...

    Janów Klemensów Branickich było co najmniej kilku...

    -=-

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Białystok#Historia
    https://polonika.pl/abc-dziedzictwa/indeks-osob/-bra
    niccy-

    -=-

    Niesprawiedliwość przodków (choćby międzywojennych) dała fatalne
    skutki... [niesprawiedliwość dzisiejszych władców też da fatalne
    skutki... i kiedyś władcy kreowali się na krystalicznie czystych
    Polaków, i teraz podobnie... ]

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'