  • Data: 2023-03-17 15:27:27
    Temat: Re: pełnoletniość
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 17 Mar 2023 14:47:33 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Bo Lwów leży na pograniczu kultur?

    Tam zdaje sie bylo tak, że miasta "polskie", szlachta polska, a chlopi
    ukrainscy.

    > Co 'jeszcze Zamość'?...

    Też prywatne miasto. Chyba nawet bardziej.

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Zamość
    >
    > Zmodernizowana Twierdza Zamość odegrała dużą rolę w trakcie powstania
    > listopadowego i skapitulowała jako ostatni polski punkt oporu.
    > Po stwierdzeniu nieprzydatności twierdz z działami obronnymi,
    > w 1866 r. skasowano twierdzę zamojską, co dało początek
    > przestrzennemu rozwojowi miasta
    >
    > Co za absurd! Dziś broni się twierdza Bachmut!
    > Ponad półtora wieku później...

    Inne uzbrojenie, inna wojna, inna obrona.

    Nawiasem mówiąc - Wołoszański mówił, ze twierdze w tamtych czasach sie
    po prostu oplacały - koszt budowy był nizszy niz koszt zniszczenia
    przez arylerię.

    > Tajwan ma zarówno czołgi, jak i Javeliny -- polityczna podbudowa
    > może przenieść >>ciężar stawiania oporu<< z czołgów na Javeliny.

    Tajwan nie potrzebuje czolgow, tylko samolotów -
    Chinczyki muszą najpierw morze pokonac ..

    > Przejmowanie ziem Północnej Korei wymagać będzie niemal na pewno czołgów...

    Południowej.
    Kto by chiał północną przejmowac - sama sie przejmie za pare lat.

    No, Amerykanom zależy, zeby sobie broni jądrowej nie zbudowała.

    J.