  • Data: 2023-03-17 14:47:33
    Temat: Re: pełnoletniość
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16 mar 2023 o 17:33, J.F pisze:

    > Nie tylko lwowiaków tam przeniesli, no z tego Lwowa to tych, co się
    > czuli Polakami, a i to nie wszystkim pozwolili.

    > Za to teraz jest pełno Ukrainców.

    Bo Lwów leży na pograniczu kultur?

    > Żydzi zdążyli uciec, a potem wrócić ?

    Zdążyli -- do Jahwe ;) albo (nieliczni) do Palestyny...

    > Patrz jeszcze Zamość.

    Co 'jeszcze Zamość'?...

    -=-

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Zamość

    Zmodernizowana Twierdza Zamość odegrała dużą rolę w trakcie powstania
    listopadowego i skapitulowała jako ostatni polski punkt oporu.
    Po stwierdzeniu nieprzydatności twierdz z działami obronnymi,
    w 1866 r. skasowano twierdzę zamojską, co dało początek
    przestrzennemu rozwojowi miasta

    Co za absurd! Dziś broni się twierdza Bachmut!
    Ponad półtora wieku później...

    Podobnie z Bramą Smoleńską -- miała być nieprzydatna w czasach
    rakietowych wojsk... Tymczasem na Ukrainie wodne cieki skutecznie
    blokują postępy armii...

    -=-

    Tajwan to Bachumt czy Kijów?!

    ZTCP w 2014 r. Bachumt padł bardzo szybko, po czym został odbity przez
    Kijów. Czym różni się przeciwpancerna obrona Kijowa od takowej obrony
    Bachumtu? (Bachumta czy Bachumtu?) Ano pod Kijowem operowały Javeliny,
    podczas gdy Bachumt wymaga czołgów... -- dlaczego pod Bachumtem nie
    sprawdzają się Javeliny? IMO problemem jest tambylcza ludność...
    Mieszkające pod Kijowem babcie podawały ukraińskiemu wojsku współrzędne
    rosyjskich czołgów (czy nawet rzucały w te czołgi koktajlami Mołotowa)
    ale pod Bachmutem -- jest inaczej...

    Tajwan ma zarówno czołgi, jak i Javeliny -- polityczna podbudowa
    może przenieść >>ciężar stawiania oporu<< z czołgów na Javeliny...

    Przejmowanie ziem Północnej Korei wymagać będzie niemal na pewno czołgów...

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'