eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[ot] w strefie euro - dlaczego i korzystne, i niekorzystne? › Re: [ot] w strefie euro - dlaczego i korzystne, i niekorzystne?
  • Data: 2010-06-26 22:02:44
    Temat: Re: [ot] w strefie euro - dlaczego i korzystne, i niekorzystne?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    pmlb pisze:

    > Odpowiedz jest wg. mnie prosta acz nie jasna i nie widac jej na pierwszy
    > rzut oka.:)
    > Banki - one straca najwiecej na wprowadzeniu euro w Polsce.
    > Obywatele? Zyskaja i to znacznie! Tak jak firmy.
    > Przede wszystkim odpandnie tak zwane "przewalutowanie" na czym miedzy
    > innymi banki robia krocie.

    To chyba najgłupszy argument za euro jaki słyszę, w dodatku jedyny
    prawdziwy. Zresztą już niedługo nieaktualny - jeśli sprawdzą się
    pogłoski o stworzeniu lepszego i gorszego euro.

    Ach, no i jeśli poważnie by brać ten argument pod rozwagę, to
    należałoby postulować stworzenie jednej światowej waluty. Bezsens, prawda?

    > Skonczy sie smieszny kurs zlotego do euro i spekulacja na nim polegajaca
    > na tym, ze najpierw jest niby mniej wiecej constans a potem nagle
    > tracenie warotsci i slowak z euro w kieszeni w ciagu paryu dni jest o
    > 10% bogatszy od swojego odpowiendika w Polsce, nie robiac nic w pare dni
    > moze w polsce wiecej kupic niz polak. Po wprowadzeniu euro nastapi
    > stabilizacja w tym wzgledzie.

    Stabilizacja to śmierć.

    > I nie maniej wazne, po wprowadzeniu euro pensje beda musialy
    > zdecydowanie isc w gore! A ceny, przynajmniej niektore w dol.

    Pan chyba młody, bo o rosnących pensjach to już mówiono jako o
    samoistnym skutku samego wejścia do Unii Europejskiej.

    --
    Liwiusz