  • Data: 2010-02-27 00:15:19
    Temat: Re: mbank i radio Maryja
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    <z...@o...pl> 3...@n...onet.pl

    > reakcja banku była szybka i prawidłowa. mBank zachowal sie uczciwie,
    > a Rydzyk jak szef mafii.

    Nie słucham tego radia, więc nie znam reakcji Rydzyka.
    Przypomnę mu jednak (z satysfakcją) słowa jego przełożonego,
    biskupa Rzymu, czyli Benedykta XVI -- kryzys jest szansą dla
    nowych ludzi. :)

    Bez względu na postawę mBanku (w zębach czy nie) ludzie będą słali
    na Radio Rydzyka coraz mniej, gdyż będą coraz biedniejsi a ,,nowi''
    bogacze już nie będą tak naiwni, jak byli kiedyś. :) Nie zapomnę do
    końca życia mego dialogu z Bogiem, kiedy to Bóg mnie przekonuje do
    tego, iż Rydzyk nie jest człowiekiem uczciwym, ja twierdzę (jak zwykle
    głupio wobec twierdzenia Boga) że brak mi dowodów nieuczciwości. :)

    > Właśnie kilkadziesiąt minut temu
    > radio Belzebub oświadczyło że mBank przyniósl im pieniądze w zębach.
    > radio Belzebub oświadczyło ponadto że to za mało i będą w dalszym
    > ciągu nękać mBank, szantażować i próbować wyłudzać kolejne pieniądze
    > pod pozorem odszkodowania za rzekome straty moralne i finansowe.

    Kto będzie dochodził odszkodowania? Właściciel wiadomego konta, mBank czy Rydzyk?

    > IMHO jest to wołająca o pomstę do nieba OBRZYDLIWOŚĆ

    Co jest tą OBRZYDLIWOŚCIĄ?

    > Pod względem moralnym przypomina to zastraszanie dłużnika
    > groźbami wyłamania palców. Od dzisiaj Rydzyk stracił moralne
    > prawo do krytykowania "przedsiebiorstwa Holocaust".

    A kto mu to prawo dał? :) I kto mu je odbiera? :)

    -==-

    Rydzyk woła, że każdy obywatel powinien mieć takie same prawa!
    Ale on (Rydzyk) zbiera pieniądze (czy inne dobra materialne)
    i nie płaci podatku od tego, co zbiera, a ponadto dostaje
    dofinansowania (wg niego oczywiście za małe) na swoje cele, zaś
    ,,zwykli'' obywatele zarabiają (nie zbierają) i płacą podatki. :)

    Rydzyk ,,przypadkiem'' zabrał się za to, co daje pieniądze (szkolnictwo
    i ochrona środowiska) oraz władzę (media) zamiast za posługę kapłańską,
    do której (w przypadku księży rzymskokatolickich) zaliczyć można **jedynie**
    odprawianie mszy świętych i udzielanie sakramentów. Nie wiem, co wchodzi
    w skład ;) statutowej posługi zakonników tego Kościoła. :)

    Na pewno Matka Boska zabrania duchownym rzymskokatolickim zajmowania się
    gospodarką i polityką -- mówią o tym któreś (uznane powagą tego Kościoła)
    objawienia. (nie pamiętam, które to objawienia, ale mógłby sprawdzić
    dokładnie -- oczywiści w źródłach oficjalnie uznanych przez ten Kościół)
    Pojedynczy ksiądz czy zakonnik lub zakonnica może zajmować się polityką,
    w szczególności może być parlamentarzyst/k/ą) czy gospodarką, ale nie
    może tego czynić zorganizowana grupa typu cały zakon lub duchowieństwo
    w ogóle. Redemptoryści Rydzyka prą do władzy i pieniędzy. :)

    Pracowałem (jak pracownik techniczny) na białostockiej uczelni, z którą
    związałem się w pierwszej połowie lat osiemdziesiątych i na której byłem
    traktowany jak wielu zasłużonych, dzięki czemu wiem o tym, że uczelni jest
    doskonałym źródłem pieniędzy. :)

    Jeśli mi nie wierzycie -- możecie zobaczyć, że aktualnie (w dobie kryzysu)
    najlepiej (gospodarczo/finansowo) w Polsce stoi właśnie szkolnictwo!

    No i... Nie walczyłbym z takim zaangażowaniem o mój powrót do łask na uczelniach,
    gdyby tam nie było ogromnych (i łatwych do uzyskania) pieniędzy. :) Brednie
    opowiadają ci ludzie, którzy twierdzą, że uczelnie są niedofinansowane. :)

    Mam też sporo znajomych nauczycieli szkół ,,niższych'' -- zarobki tam są
    co najmniej nieliche, biorąc pod uwagę istotnie poświęcony czas (godzina
    ,,dydaktyczna'' czy jak się to mądrze nazywa to 45 minut a etat jest tam
    znacznie krótszy od przeciętnego) i ,,wartości dodane'' typu długie wakacje,
    bezpłatne (czy raczej dodatkowo płatne) wyjazdy z dziećmi oraz... znajomości. :)

    Tego, że ochrona środowiska niesie profity nie trzeba chyba dowodzić. :)
    Unia leje szmal ochoczo na te (i podobne) cele. :)

    Nie trzeba też chyba dowodzić, iż media (radio czy telewizja) dają władzę. :)
    Ani tego, że szkoła wyższa też daje ,,klucze'' do władzy. :)

    Dążenie Rydzyka do władzy i pieniędzy można było usprawiedliwiać 25 lat
    temu, gdy Kościół był postrzegany jako walczący z ,,komuną'', ale dziś
    jest inaczej -- dziś tego dążenia nie można już niczym usprawiedliwić. :)

    W czasie wojny żołnierz używa przemocy -- i z tym zgadzamy się, choć
    ponoć przemoc jest sprzeczna z naturą Boga. :) Jednak po zakończeniu
    działań wojennych dobry żołnierz oddaje zdobyte terytoria cywilom. :)
    Rydzyk nadal walczy (nierzadko brutalnie) z niezrozumiałym złem. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'