eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankimBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu › Re: mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu
    From: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu
    Date: Sat, 16 Aug 2014 16:22:30 +0200

    On Sat, 16 Aug 2014, Krzysztof Halasa wrote:

    > Niemożliwe.

    Może i niemożliwe, ale to nie ja tak twierdzę tylko mLinia, zresztą
    podobne wyjasnienie mBank podaje tutaj:

    http://www.mbank.pl/forum/watek,997324,,2.html
    [...]"Karty mBanku są wydawane w technologii z mikroprocesorem i jeśli
    terminal jest przystosowany do obsługi kart w tej technologii to ze
    względów bezpieczeństwa wymagane jest, aby dane zostały pobrane z chipu a
    nie z paska magnetycznego. Zdarza się jednak, że zapytanie do banku
    wysyłane jest inaczej." [...]

    Poza tym ja zwróciłem mLince uwagę, że karta jest u mnie a hotel dokonywał
    rezerwacji nie będąc w jej posiadaniu, więc nie mógł użyć paska i czy
    sposób użycia danych z karty mógł wyglądać tak samo jak użycie paska i ona
    powiedziała, że tak.

    Wogóle to ten system powinien być tak zrobiony, że jak ktoś się dodzwoni
    do bankowego supportu po wcześniejszej (albo i późniejszej) autoryzacji to
    cały zapis rozmowy ma dostępny w swoim systemie transakcyjnym.

    > Nie, tak się nie da zrobić. Natomiast można wpisać numer karty i datę
    > ważności z klawiatury terminala, i pewnie tego mBank nie lubi.
    > Taka transakcja powinna być wtedy oznaczona jako zdalna (i to pewnie
    > mBank przełknąłby), ale pewnie często nie jest, bo m.in. hotele używają
    > tych samych terminali do normalnych obciążeń na miejscu.

    Czyli sugerujesz, że transakcja z użyciem tych samych danych by przeszła,
    gdyby była oznaczona jako zdalna, a nie była oznaczona jako zdalna i
    dlatego nie przeszła?
    Może i tak, tym bardziej, że po pierwszym mailu o nieudanej autoryzacji
    zmieniłem sobie limit na transakcje korespondencyjne i telefoniczne z
    zerowego na jakiś niezerowy, ale to i tak nic nie dało.

    > Transakcja z wykorzystaniem paska magnetycznego pewnie by przeszła, ale
    > hotel nie ma karty na miejscu.
    >
    > Tak czy owak, biorąc pod uwagę to, że takie transakcje wciąż są dość
    > powszechne (wbrew zaleceniom organizacji), oraz że ryzyko w takich
    > przypadkach jest całkowicie po stronie sprzedawcy (a nie banku), to
    > w sumie może lepsze byłoby (zwłaszcza na żądanie klienta) odblokowywanie
    > takich autoryzacji. Rozumiem, że tak właśnie jest w mBanku - może
    > powinni o tym lepiej informować.

    Ogólnie to odblokowanie takich transakcji na trzy dni to jest jakiś niemal
    tajny ficzer o którym nic nie wiadomo, chyba że się tą informację
    wyciągnie od mLinki, a skoro można to zrobić przez mLinkę to ta sama
    funkcjonalność powinna być jawnie dostępna przez interfejs użytkownika.