    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sun, 18 Sep 2016 08:49:21 -0700 (PDT)
    <57ddaa55$0$15205$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: kolejny SKOK pada
    From: c...@g...com

    W dniu sobota, 17 września 2016 22:40:54 UTC+2 użytkownik cef napisał:
    > Wyłudzenie prawie zawsze jest od urzedu. Czy na etapie zwrotu czy
    > niezapłacenia.

    Aha... Świadome wyłudzenie w postaci nienależnego zwrotu. Życzę powodzenia. Nie, ten
    mechanizm tak nie działa. Missing traders to zawsze podatnicy VAT netto (na tym
    polega sens przekrętu i jego skuteczność - nie ma kontaktu z urzędem, nie ma zwrotu,
    ryzyko ponosi ktoś inny, najczęściej nieświadomy). "Wyłudzenie zwrotu VAT" to takie
    pomylenie pojęć, którego źródłem są głównie media, nieprecyzyjnie opisujące schemat
    oraz UKS, którym wygodniej jest doszukiwać się przestępców w podatnikach zwrotowych
    (mimo, że inspektorzy często tak naprawdę orientują się, że stawiają zarzuty
    podmiotom, których jedynym grzechem był brak wyobraźni i wiedzy). Zapytaj choć jedną
    firmę, która występowała o zwrot VAT po raz pierwszy. Opowie Ci jak chętnie US zwraca
    VAT.

    > Akurat gdybym miał rozkręcać taki biznes, to byłoby mi wszystko jedno
    > gdzie kupuję,
    > a obrót z UE najszybciej wyłapie trefnego nabywcę więc w sposób oczywisty
    > jest to metoda, która skazana jest na najszybszą porażkę

    Nie byłoby wszystko jedno. Na normalnych zakupach z 23% VAT nie da się zrobić
    oszustwa tego typu, bo pojawia się VAT naliczony. MUSI być na starcie obrót UE, bez
    podatku, bo tylko wtedy pojawia się różnica netto (na wejściu) - brutto (na wyjściu),
    na której zarabia oszust.