    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: jaki rating ogłosiła Moody's dla Polski?!
    Date: Sat, 21 May 2016 22:46:09 +0200

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Z tym, ze akurat dyrektor to sie nagral, i wcale jakos nie naciskal.
    > Zreszta to chyba raczej odwrotnie bylo - kariera dyrektora zalezala od
    > mlodego pilota :-)

    No nie wiem, ja odniosłem inne wrażenie.

    > A jeszcze wszyscy widzieli jaka mgla i ze nic nie bylo widac i ze
    > wyladowac sie nie da.

    Piloci zapewne wiedzieli że w ogóle da się wylądować. To nieco
    niebezpieczne, nielegalne, i niezgodne z procedurą, ale dwóch
    wyszkolonych pilotów takie rzeczy potrafi zrobić w sytuacji awaryjnej.
    Tyle że technika jest odmienna, bo to, co oni tam zrobili, to jest
    metoda z czasów II WŚ, tyle że zastosowana do większego i szybszego
    samolotu, i z silnikami o większej inercji.
    BTW ta metoda kiepsko działała w czasie wojny, mimo że piloci nie
    używali wtedy autopilota ani żadnych przycisków "uchod".

    > Z tym ze akurat nagraly sie i wczesniejsze rozmowy - zaraz po
    > otrzymaniu informacji pilot stwierdzil "podejdziemy i odejdziemy".

    Ja odniosłem inne wrażenie.

    > I wydaje mi sie, ze wcale nie chcial ladowac na sile, tylko, ze po
    > prostu sie pogubil w czasie ladowania i zszedl za nisko.

    No ale jak pilot może się pogubić z wysokością? Mając do dyspozycji
    drugiego pilota, nawigatora, i jeszcze dowódce, który także podaje
    (w krytycznych punktach) wysokość? Pomijam już kwestie TAWS, brak
    w bazie itd.

    Aż tak się chyba nie można pogubić, w każdym razie tam to nie nastąpiło.

    Może się pogubić w takim sensie, że zapomni o wznoszącym się terenie,
    że nie zauważy, że do pasa ma jeszcze kilometr+, i że nie jest najlepszym
    pomysłem przelecenie tego kilometra+ "z drapaniem ziemi", może nie
    wiedzieć, że w trybie "Vertical Speed" (czy jak to się nazywa w Tu-154)
    przycisk "Go Around" nie działa (albo działa inaczej). W to wierzę.

    Natomiast nie ma takiej możliwości, by piloci zeszli poniżej owych 100 m
    nieświadomie (zresztą, nawet do 100 m nie mogli chyba zejść legalnie,
    zakładając że w ogóle mogli legalnie wystartować).
    --
    Krzysztof Hałasa