  • 1. Data: 2016-05-13 22:27:13
    Temat: jaki rating ogłosiła Moody's dla Polski?!
    Od: n...@p...pl

    w zasadzie powinienem się już zdążyć przyzwyczaić
    że koncern ITI prawie zawsze kłamie i że żałosne
    marudzenia o obniżce ratingu nie muszą być prawdziwe

    a mimo to (wbrew logice) spodziewałem się że niemieckie
    media polskojęzyczne zachowają choć odrobinę wiarygodności

    siadam po 22-giej do komputera (gdy decyzja powinna być znana)
    wpisuję w google "rating moody's dla Polski" i wyskakują mi
    same propagandowe jęki z poprzednich dni a informacji
    konkretnej typu: "obniżono do poziomu (...)" albo "utrzymano A2"
    nie ma (przynajmniej w pierwszej dziesiątce).

    tyle tygodni straszenia co to będzie w maju w piątek 13-go
    a dzisiaj wszystkie portale udają że tematu nie ma albo
    zaczynają straszyć kolejnym ratingiem tym razem agencji Fitch

    onet.pl milczy, wp.pl milczy, interia.pl milczy

    na koniec pytanie: czy KOD-ziarzom głupio się przyznać że znowu
    ich propaganda okazała się fałszywa?! a może inne wyjaśnienie?

  • 2. Data: 2016-05-13 22:41:44
    Temat: Re: jaki rating ogłosiła Moody's dla Polski?!
    Od: n...@p...pl

    > onet.pl milczy, wp.pl milczy, interia.pl milczy

    interia.pl nadal ma jedynie spekulacje co będzie
    http://biznes.interia.pl/waluty/news/obnizenie-persp
    ektywy-i-ratingu-przez-agencje-moodys-w,2329270,1023
    cyt.: "Jeżeli potwierdzi się"
    zaktualizowanej informacji nie ma (i chyba nie będzie)

    onet.pl odsyła do kolejnego straszenia na lipiec
    http://businessinsider.com.pl/finanse/to-fitch-bedzi
    e-mial-decydujace-znaczenie-dla-inwestorow/8094b9b
    ale zaktualizowanej informacji nie ma (i chyba nie będzie)

    wp.pl zachowuje się najbazdziej przyzwoicie z "wielkiej trójki kłamców"
    bo co prawda także ma tylko (pochodzące godziny z 14:17) spekulacje
    http://finanse.wp.pl/kat,1033767,title,Obciecie-rati
    ngu-Polski-przez-Moodys-nie-jest-przesadzone-Co-na-t
    o-zloty,wid,18327708,wiadomosc.html?ticaid=11700e

    ale przynajmniej w tytule zapowiada że obniżki ratingu może jednak nie być

    oczywiście redaktorzyna nie był łaskaw aż do teraz (22:39) zaktualizować swoich
    spekulacji i napisać jaki werdykt wydała agencja Moody's, mimo że wyraźnie napisali
    że decyzję poznamy ok. 17:00

  • 3. Data: 2016-05-13 22:45:22
    Od: n...@p...pl

    > oczywiście redaktorzyna nie był łaskaw aż do teraz (22:39)
    > zaktualizować swoich spekulacji i napisać jaki werdykt
    > wydała agencja Moody's, mimo że wyraźnie napisali
    > że decyzję poznamy ok. 17:00

    w zasadzie sytuacja jest jasna: jeżeli wrogowie Polski milczą
    to pewnie piją z rozpaczy że nic złego się nie stało...

    bo gdyby decyzja była negatywna, to "świętowaliby" wielkimi
    nagłówkami na samej górze głównej strony każdego portalu...

  • 4. Data: 2016-05-14 01:40:52
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 5/13/2016 3:27 PM, n...@p...pl wrote:
    > w zasadzie powinienem się już zdążyć przyzwyczaić
    > że koncern ITI prawie zawsze kłamie i że żałosne
    > marudzenia o obniżce ratingu nie muszą być prawdziwe

    nie widzialem jeszcze opublikowanej decyzji
    Narazie ciagle wisi A2

  • 5. Data: 2016-05-14 03:44:55
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/14/2016 05:27 AM, n...@p...pl wrote:
> [...]
    >
    > na koniec pytanie: czy KOD-ziarzom głupio się przyznać że znowu
    > ich propaganda okazała się fałszywa?! a może inne wyjaśnienie?

    Wyjaśnienie jest pewnie takie, że Moodys decyzji nie ogłosił?

    Problem z takimi ludźmi jak ty jest to, że nie potrafią przyjąć
    konstruktywnej krytyki jako czegoś pozytywnego.

    Rozumiem, że definicja słowa "krytyka" jest dość szeroka, niemniej, nie
    jest ono jednoznacznie negatywne:

    http://sjp.pwn.pl/slowniki/krytyka.html

    Z wybranych nie-negatywnych wyrażeń:

    krytyka
    <<tekst lub wypowiedź zawierające taką ocenę>>
    <<grupa ludzi zajmująca się formułowaniem takich ocen>>

    krytyczny
    <<oparty na rzeczowej analizie i ocenie>>

    Wbrew temu, co mówi Partia, obniżenie ratingu przez agencje nie jest dla
    Polski rzeczą pozytywną:

    - już teraz płacimy wyższe odsetki od obligacji, niż to było rok temu
    (takim Niemcom czy Japończykom, którzy prowadzą przewidywalną politykę
    gospodarczą, udaje się sprzedać obligacje z przyzerowym, a wyjątkowo
    nawet ujemnym oprocentowaniem) - przekłada się to na pieniądze, które są
    dostępne dla budżetu

    - z Polskiej giełdy przez ostatni rok wyparowało z 200 mld zł - właśnie
    przez tą nieprzewidywalną politykę gospodarczą - a były tam też
    pieniądze zwykłych ludzi, ulokowane w OFE, fundusze inwestycyjne itp.

    A na koniec - nie wiem jaką ty prasę czytujesz. Ale również w tej "złej,
    opanowanej przez wrogich Niemców" prasie przeczytałem co najmniej kilka
    artykułów o różnych scenariuszach, w sensie:

    - rating zostanie obniżony
    - rating zostanie ten sam, z perspektywą negatyną
    - Moodys nie ogłosi decyzji i przełoży termin an lipiec

    itd.

    Więc może następnym razem, jak oczekujesz pogłebionej analizy, to nie w
    Fakcie, Pudelku, czy Dzienniku Polskim :)

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 6. Data: 2016-05-14 04:05:22
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 5/13/2016 3:27 PM, n...@p...pl wrote:
> [...]
    >
    > na koniec pytanie: czy KOD-ziarzom głupio się przyznać że znowu
    > ich propaganda okazała się fałszywa?! a może inne wyjaśnienie?

    Zostało A2 z perspektywą negatywną.

  • 7. Data: 2016-05-14 08:07:45
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    No i po ch... polskojęzyczne gadzinówki dla P0-laków czytać, poczytaj BBC:
    http://www.bbc.com/capital/story/20160504-this-once-
    dark-city-is-becoming-the-darling-of-europe

    -----

  • 8. Data: 2016-05-14 08:30:28
    Temat: Re: sytuacja jest tragiczna,
    Od: "Jarkot" <p...@a...su>

    Użytkownik <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > to pewnie piją z rozpaczy że nic złego się nie stało...

    Ty, pajacu z choinki sie urwałeś.
    Wszystkie jedynie polskie i jedynie katolickie media cały czas mówią,
    że sytuacja jest tragiczna, że wszystko czego dotknęło się PO
    to jest spieprzone, że obniżone ratingi to wina Tuska.
    Ratingi powinny byc obniżone, bo były szytucznie utrzymywane
    na wysokim poziomie, żeby Tusk mógł zostać przewodniczącym.
    Ratingów nie obniżali, zeby Balcerowicz mógł zostać doradcą
    rządu ukraińskiego.
    Ty, palancie słuchasz tylko Wolnej Europy
    i nic nie wiesz co w Polsce sie dzieje.
    Jedynie polskie, jedynie katolickie media trąbią
    cały czas o złym stanie polskiej gospodarki,
    a ty im nie wierzysz i szukasz potwierdzenia u jakichś ficzów.
    A feee, odpokutuj głupku, pędź do Partii Watykańskiej krzyżem leżeć
    i odmawiać litanię : o ja głupi, przebacz mi Rydzyk, (1000 razy).

  • 9. Data: 2016-05-14 12:25:47
    Od: Jan <J...@s...pl>

    http://naszdziennik.pl/ekonomia-finanse/157865,moody
    -s-jednak-politycznie.html

  • 10. Data: 2016-05-14 13:34:58
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/14/2016 03:07 PM, ąćęłńóśźż wrote:
    > No i po ch... polskojęzyczne gadzinówki dla P0-laków czytać, poczytaj BBC:
    > http://www.bbc.com/capital/story/20160504-this-once-
    dark-city-is-becoming-the-darling-of-europe

    Ale że co, że w 2015 poprawiły się warunki prowadzenia biznesu w Polsce?

    Poza tym - wg PiS BBC nie jest obiektywne, bo tam przecież pracuje córka
    tego zdrajcy Rostowskiego i to on stoi za atakami na Polskę.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com