  • Data: 2004-09-02 19:02:58
    Temat: Re: jak wyplacic bez odsetek kredytowka..
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    > Oszustwo polega na tym, że planujący pozyskanie gotówki chce skorzystać
    > w tym celu z pośrednictwa sklepu i banku w taki sposób, że ewentualne
    > koszty tej operacji poniesie kto inny.

    Konkretnie "oszukujący", bank i sklep - każdy w mniejszym, bądź większym
    stopniu.

    > Jakie to są koszty i kto je poniesie wymagałoby ustalenia, podobnie jak
    > to, czy operacja wogóle jest możliwa.

    Dlaczego wciąż wątpisz? Jak na samym początku wątku też taki numer wyciąłem,
    choć moim celem nie było pozyskanie gotówki. Na grupie czasami też piszą
    osoby, którym to się udało.

    > Hipotetyczność całej sytuacji skłania mimo wszystko do wniosku, że bank
    > w normalnym biegu rzeczy przewidział za pozyskanie gotówki prowizję,
    > więc nie będzie się godził na jej brak.

    Zgoda - bank w postaci prowizji od sklepu swoje odzyska.

    > Całkowicie odmiennym przypadkiem jest zapłacenie za kogoś kartą i
    > odebranie gotówki - takie rozwiązanie świadczy o pomysłowości

    No, nareszcie ;)

    > - jednak
    > także o tym, że karta jest "na wyrost" - ktoś, kto ją otrzymuje posiada
    > zdolność kredytową, czyli może regulowac zobowiązania także inaczej niż
    > otrzymaną kartą kredytową

    Nie rozumiem. Dlaczego "na wyrost"? I po co miałby "regulować zobowiązania"
    inaczej niż kartą?

    > Może dobrze byłoby, gdyby sformuowanie "nieoprocentowany kredyt do 52
    > dni" nabrało własciwego znaczenia tj. pewnej mantry marketingowej, bo
    > kredyt ten może i jest nieoprocentowny, ale na pewno nie jest darmowy -

    Dlaczego nie jest darmowy? Karta nic nie kosztuje. Spłata w ramach grace
    period również.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret