  • Data: 2004-09-02 20:17:15
    Temat: Re: jak wyplacic bez odsetek kredytowka..
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    > "oszukujący" oczekiwał, że uniknie opłat, chyba, że go źle zrozumiałem;
    > natomiast, jak to mówią wredne typy, dochowując należytej staranności w
    > stosunkach danego rodzaju wiedział, lub mógł się dowiedzieć, że bank i
    > sklep nie i się z tym godził.

    Bez przesady. Pokaż mi miejsce, w którym przeciętny użytkownik kk może
    znaleźć informację o sposobach rozliczania transakcji karcianych (ulotka,
    regulamin, umowa, itd. )?

    > No właśnie, dlaczego potrzebował gotówki?
    >
    > To dosyć proste - jeżeli ktoś ma taką płynność, że musi uciekać się do
    > kombinacji, by uzyskać gotówkę, wszystko co ma, ma "na karcie" oznacza,
    > że zblizył sie do granicy, poza którą utraci zdolność regulowania
    > zobowiązań - stan taki ma miejsce, np. w przypadku tych, którym
    > przeszkadza GP - nie mają już nic do wydania, a nie mogą odblokować
    > limitu - skoro im to przeszkadza, to znaczy, że mają niska zdolność
    > kredytową w stosunku do wydatków i zbliżają się do wzorca docelowego,
    > czyli klienta, który od czasu do czasu zaciąga kartą kredyt.

    Chyba, że mają po prostu niski limit w stosunku do przychodów.

    > Żeby z tego kredytu skorzystać, trzeba zapłacić kartą. Jak się nią
    > zapłaci, to bank weźmie prowizję. Jeżeli bank weźmie prowizję od sklepu,
    > sklep jest zadowolony, bo sprzedał z zyskiem (mam nadzieję).
    > Bank zarobił na udzielonym kredycie, być może na czymś jeszcze,
    > nieistotne. Sa tacy, którzy kredyt biorą (np. nie spłacają w GP), są
    > tacy, którzy go nie spłacają - bywa, że jedni finansuja kredyt drugich,
    > ale taka jest umowa i takie jest prawo, za każdy kredyt ktoś płaci.

    Maił być dowód, że ten kredyt kosztuje, jeśli karta jest darmowa i spłacana
    w GP, ale go nie widzę.

    > Natomiast jeżeli sklep płaci prowizję od udzielonego kredytu gotówkowego
    > i nic nie zyskuje i dzieje się tak w wyniku nie - zwrotu niechcianego
    > towaru - lecz zaplanowanego działania, to sklep jest oszukany.

    Nie podoba mi się słowo "oszukany". Choć rzeczywiście sklep na tym traci (bo
    nie sądzę, by bank zwracał prowizję ,a na pewno traci grosze na dwa
    połączenia w trakcie autoryzacji). Nikt (również autor wątku nie chce celowo
    sklepu oszukać, ale niejako przy okazji, powoduje, że sklep ponosi koszty.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret