  • Data: 2008-05-28 14:44:44
    Temat: Re: drożyzna karta mbanku
    Od: "Greg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sinus" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:g1jnma$d27$1@inews.gazeta.pl...

    > Niemożliwe. Płacę kartami mBanku (VC i VE) prawie codziennie w EUR i
    > nalicza
    > zgodnie z tabelą która jest dostępna na stronie.
    >
    > W Twoim przypadku najprawdopodobniej sprzedawca policzył sobie transakcję
    > po
    > swoim kursie, Tobie podał kwotę w EUR ale do banku wysłał żądanie w PLN.
    > Tak
    > np. robi Ryanair z niektórymi kredytówkami (ING KK), ale płacąc debetówką
    > wysyła obciążenie normalnie w walucie płatności.

    Dlatego pytałem się w jakim kraju dokonywana była transakcja.
    Jesli poza strefą euro, to wygląda to tak, że sprzedawca może wystawić
    rachunek w EUR ale kartę obciąża w lokalnej walucie, stosując swój, w
    niektórych przypadkach, bardzo niekorzystny kurs (kurs EUR/lokalna waluta).
    Dalej bank przelicza z tej lokalnej waluty na PLN po normalnym kursie z
    tabeli.
    Potem patrzysz na wyciąg i przeliczasz z PLN na EUR i wychodzi Ci taki
    kosmiczny kurs. Zapominasz jednak, że po drodze była jeszcze trzecia waluta,
    przy której swój przelicznik zastosował sprzedawca. Tak więc z pretensjami
    należało by się udać do niego.