  • Data: 2019-01-21 11:11:09
    Temat: Re: dlaczego banknot L50 jest tak rzadki
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ale rozkmina, dlaczego banknot o najwyższym nominale jest rzadki.
    Swoją drogą dość niski mają ten najwyższy nominał, już w PL jest większy (choć ja
    jeszcze 500zł nie spotkałem, jak w banku chciałem przy większej wypłacie to pani
    powiedziała, że mało ich jest i nie mają - zresztą i tak wolę unikać nominałów ponad
    100zł, szkoda kłopotów), nie mówiąc o euro.
    Wypłać sobie z bankomatu, jeśli tęsknisz (o ile w ogóle takimi ładują - bo z tego, że
    ludzie w sklepach nie płacą, wynika, ze raczej nie ładują - albo operatorzy
    bankomatów skutecznie zachęcają do wypłacania małych kwot, bo przecież i euronet
    przeprosił się z 20-stkami, a żeby z kolei znaleźć taki, który wypłaca 200-tki, to
    się trzeba naszukać).

    W USA mają inny ciekawy problem - tam jest w obiegu bardzo mało 2-dolarówek, choć
    byłyby sporą oszczędnością dla FED.
    I mimo, że 3/4 gotówki w obiegu to 100-dolarówki (co pokazuje, do czego jest
    używana), to jednak 1-dolarówek jest najwięcej.
    I to jest z kolei kraj z najmniej wartym banknotem (z wartych uwagi oczywiście, nie
    mówimy o Zimbabwe).