  • Data: 2005-08-17 20:01:53
    Temat: Re: Z cyklu Polak potrafi...
    Od: Marek Szapajko <f...@t...pbz> szukaj wiadomości tego autora

    *Vizvary II Istvan* napisał(a):

    > Spreparowana przeglądarka. Każda jest podatna. IE jest najtrudniej. Nie chce
    > więcej pisać na ten temat, w końcu nie jest to miejsce na pomysły dla
    > złodziei. Zresztą sprawa nie jest krytyczna pod względem bezpieczeństwa , bo
    > nikt przy zdrowych zmysłach nie korzysta z kawiarenki mając na koncie
    > poważniejsze kwoty.

    Zgoda. Jakoś mi umknęło, że pisałeś o korzystaniu z kawiarenek...
    Co do komputerów domowych, to pozostaje problem dziur w przeglądarkach
    i firewallach. Ale to już zupełnie inna historia :)

    > Dziś pół dnia się zastanawiałem czy bank może od strony serwera przed takim
    > atakiem zabezpieczyć. Nie bardzo widzę mozliwości.
    > Może zabezpieczeniem jest ochrona integralnosci danych, nawet ta najprostsza
    > (jak te tokeny z klawiaturą), ale tak jak teraz (podczas pisania tego listu)
    > się zastanawiam, to też niewiele pomoże.

    Mimo wszystko uważam, że banki powinny wykorzystywać hasła jednorazowe
    lub wskazania tokena przy logowaniu (np. wkomponowane we frazę hasła).
    W takim przypadku, bez kodów, potencjalny złodziej nie byłby w stanie
    dostać się na konto nawet po pozyskaniu numeru klienta i hasła.

    _Zdaje się_, że Lukas tak ma, ale to wyjątek.

    Marek Szapajko .... http://www.szapajko.republika.pl .... Zażółć gęślą jaźń
    GG: 208353 ....... OdROTuj email: echo f...@t...pbz | tr 'a-z' 'n-za-m'
    Non sunt multiplicanda entia sine necessitate.
    (William Ockam)