  • Data: 2002-03-26 00:32:34
    Temat: Re: Wprost
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "schen" <s...@i...pl> writes:

    > W artykule jest tez ciekawe stwierdzenie: "W Europie Zachodniej, Stanach
    > Zjednoczonych czy Japonii ROR-y sluza tylko do przeprowadzania biezacych
    > operacji i w ogole nie sa oprocentowane. Za rok lub dwa podobnie bedzie w
    > Polsce - tlumaczy Sebastian Luczak, rzecznik Pekao SA"
    > Nie wiem jak w Europie Zachodniej czy w Japonii, ale mialem okazje zakladac
    > konta w kilku bankach w USA. I czesto ROR _jest_ oprocentowany (choc zwykle
    > powyzej jakiegos stanu konta). Niektore banki oferuja ROR-y bez
    > oprocentowania, ale wtedy tez nie ma oplaty za prowadzenie rachunku. Jedyne
> [...]

    To chyba we Francji był (jest?) zakaz dawania odsetek na ROR (co było
    traktowane jako nieuczciwa konkurencja)? Szczegółów nie znam ale
    niedawno czytałem iż jakiś bank skorzystał z przejścia franka na euro
    by zacząć oferować oprocentowany ROR (zakaz dotyczył franków...).

    (off-topic) A jak kogoś zdumiał taki zakaz konkurencji, polecam
    zainteresowanie się tzw. nieetycznością konkurowania marżami pomiędzy
    aptekami. W Polsce.