    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Właśnie dowiedziałem się, że jestem milionerem!!!
    Date: Sat, 10 Sep 2022 01:14:04 +0200

    W dniu 9 wrz 2022 o 21:08, J.F pisze:

    > O to akurat spor byl od zawsze,

    Żydzi są zbyt mądrzy, by nie odzyskać.

    Żyli tu od niepamiętnych czasów i byli częścią polskiego społeczeństwa,
    żeby nie napisać -- polskiego narodu. Należało ich przed wojną stąd
    wywieźć do UK lub w inne miejsce. (wiem -- niełatwo wywieźć kilka
    milionów ludzi wraz ze szczątkowym choćby majątkiem) Teraz nie warto
    walczyć o to mienie -- niczego więcej nie można uczynić w tej kwestii.

    Fińscy żydzi walczyli u boku Hitlera. Jeśli Polacy nie mieli silnej
    armii -- powinni byli zadbać przynajmniej o żydów, jako najmocniej
    zagrożonych hitleryzmem czy himleryzmem. Gdyby nie udało się
    wywiezienie -- należało pertraktować z Niemcami. Zanim doszło
    do pogromów żydów w hitlerowskich Niemczech -- należało zabrać
    niechcianych żydów z Niemiec do Polski. Trudno zgadnąć, jak
    potoczyłyby się losy świata, gdyby Polacy przygarnęli niemieckich
    żydów wypędzanych przez reżim Hitlera.

    Strata Ukrainy czy żydów (małą literą, bo religia) to bardzo duża strata
    dla Polaków -- wg mnie. Przynajmniej jest szansa na odzyskanie Ukrainy.
    Z dzisiejszy, Izraelem też warto żyć w zgodzie.

    Jeśli nie będzie kataklizmów (choćby wojen) łatwo zbudować majątki,
    dlatego nie warto o te majątki walczyć zbyt gorliwie, gdyż taka
    walka odbiera szanse budowania/zarabiania... Brak dobrej współpracy
    z Niemcami czy z Izraelitami mocno ogranicza możliwości. Natomiast
    połączenie Ukrainy z Moskwą dałoby niechybną zagładę Polakom.
    Tragedią jest też obecna utrata Białorusi na rzecz Moskwy...

    Złote lata Rzeczypospolitej to współpraca wielu narodów i wielu
    religii. Spory o naturę Boga warto zostawić teologom lub raczej
    fizykom, nie żołnierzom czy bandytom...

    Wychowano mnie w świecie, w którym i żydzi byli Polakami,
    i Ukraińcy, i Białorusini a każda religia była równie dobra,
    choć rzymskokatolicka jest związana z polską państwowością
    z uwagi na chrzest Polski rozpoczynający dzieje tegoż państwa.

    > Kaczynski jedynie ubral "nie" w ustawe.

    > Jaki spor?

    Narobiono krzyku z powodu odbierania dzieci rodzicom w Norwegii i
    Szwecji...
    Nie pamiętam przyczyn odbierania -- materialna nędza czy coś innego...
    Jakaś polska rodzina uciekła do Polski (chyba) z Norwegii i zaczęła
    się polska interwencja ogólna w tej sprawie...

    --