  • Data: 2002-01-13 21:21:30
    Temat: Re: Weiss wlasnie o kartach
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> writes:

    > Tak jak napisalem - możesz jej ni epokazać dowodu. A ona ma wtedy
    > obowiązek wziąć nożyczki i Ci chasnąć kartę.

    Bzdura. Zatrzymac karte (co wymaga wlasnie nozyczek) moze (i teoretycznie
    musi) tylko na polecenie jej wlasciciela, tj. banku. Znane mi banki
    takiego polecenia nigdy nie wydaja w przypadku, gdy klient nie ma
    przy sobie dowodu tozsamosci (w zasadzie to w ogole o tym nie wiedza).

    Powodem zatrzymania karty zwykle jest jej zastrzezenie - przez uzytkownika
    lub przez bank np. z powodu 2x przekroczenia limitu lub ze wzgledu
    na jakies inne uzywanie karty niezgodnie z umowa. Moze to byc takze
    np. stwierdzenie, ze karta nie jest autentyczna, albo ze zostala
    skradziona. Zawsze jednak musi o tym zdecydowac bank, wlasciciel karty.

    Mozliwe, ze w przypadku bardzo dziwnych kart moze to zalatwic sama VISA
    (sytuacje w stylu "nieznany wystawca").
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator