  • Data: 2002-01-12 08:29:54
    Temat: Re: Weiss wlasnie o kartach
    Od: "Marcin Sternad" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "J.F." <j...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:3c5649ba.11523436@nt...

    > Bo taka galke czy odcisk palca to mozna zdjac przy okazji i sobie
    > kopie wyprodukowac. Albo dac po lbie, _odciac_ palucha i
    > przespacerowac sie po bankomatach ..
    >
    > Zadne zabezpieczenie ..
    >
    > J.

    No tu akurat nie masz racji:
    Gałka oczna (swoją drogą nie bardzo sobie wyobrażam takie "pożyczanie"
    gałki - złodziej-chirurg?) po "pożyczeniu" dość szybko straci swoje
    niepowtarzalne właściwości na podstawie których odbywa się identyfikacja.
    A co do odcisku palca to w aktualnie produkowanych urządzeniach (no
    przynajmniej w większości) stosuje się czytniki reagujące nie na wzór
    odcisku palca jako taki (skaner optyczny) tylko na rozkład temperatury w
    związku z czym odcięty palec również się nie przyda do niczego.

    A produkowanie kopii to już wogóle abstrakcja.

    Istnieją też ciekawe systemy identyfikujące na podstawie rysów twarzy, też
    raczej nie do oszukania. Myślę że prościej wziąść cały bankomat.

    Istnieje oczywiście możliwośc przystawienia człowiekowi lufy do czoła
    (pleców) i poproszenie go żeby się z nami przespacerował po okolicznych
    bankomatach, ale to jest już zupełnie inny rodzaj przestępstwa.

    Pozdrawia
    Marcin Sternad