  • Data: 2022-01-05 13:12:12
    Temat: Re: Te banki znowu oszukały!
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-01-05 o 10:16, _Master_ pisze:

    > Niestety.
    > Ludzie (czy ich rodzice) którzy nie potrafili zadbać o schronienie przez
    > lata tylko żyli sobie z dnia na dzień bimbając...
    > muszą ponieść tego konsekwencje.
    >
    > Nie zgadzam się aby z moich podatków wyciągano ich na siłę z bagna w
    > które się wpakowali.

    Jeśli akceptujesz poziom podatków i takie wyciąganie nie prowadzi do ich
    podnoszenia to właściwie niespecjalnie powinieneś mieć coś przeciwko.
    Z tym, że aktualnie uskuteczniane wyciąganie właśnie doprowadziło do ich
    podniesienia więc moje pierwsze zdanie zawiera fałszywy warunek.

    Nie bierzesz pod uwagę, że niektórzy mogli urodzić się w takim bagnie i
    praktycznie nie mają szans się z niego wyrwać bez jakieś formy
    wyciągania (do takich wniosków doprowadza mnie program "Nasz nowy dom").

    Niektórzy też (nie za swojej winy) nie są absolutnie w stanie osiągnąć
    poziomu umiejętności pozwalającego na jakąś lepiej płatną pracę. I nie
    musi to wynikać z 'lenistwa' (jak najłatwiej jest przyjąć). Im dłużej
    żyję tym coraz bardziej to dostrzegam. Kiedyś myślałem - co za problem
    się nauczyć - skoro ja mogę to i każdy inny może. Otóż nie, nie każdy może.

    > Mogę ich wspomóc ale to zawsze powinna być moja dobra wola a nie przymus.

    Czasem myślę tak, a czasem dokładnie odwrotnie.
    Po co każdy ma się zajmować wyszukiwaniem przypadków zasługujących na
    wspomożenie. Przydała by się też weryfikacja, żeby potem sobie w brodę
    nie pluć, że się pomogło oszustowi. Czyż nie lepiej by było wspólnie się
    zrzucić (czyli w podatkach) i zlecić to wyspecjalizowanemu urzędowi
    wyposażonemu w odpowiednie narzędzia do wyszukiwania i weryfikacji.
    Napisałem urzędowi, a nie organizacji bo według mnie w utopijnym
    idealnym świecie takie organizacje nie powinny być potrzebne.
    Tylko, że zdaje mi się, że jak dotychczas to organizacje lepiej sobie z
    tym radzą niż urzędy (no i pytanie 'dlaczego?').
    Wariant 500+ czyli wszystkim jak leci jest zaprzeczeniem tego co
    napisałem powyżej, ale daje chyba najwięcej głosów.

    > Tak to okropne słowa. Ale tak jak z imigrantami na granicy. Więcej dobra
    > się przysporzy tym ludziom NIE WPUSZCZAJĄC ich niż wpuszczając.

    Mam nieodparte wrażenie, że przeczysz sam sobie.
    Z jednej strony piszesz negatywnie o ludziach, którzy żyli sobie z dnia
    na dzień i przez to są w bagnie, a z drugiej uważasz, że tym, którzy
    podjęli olbrzymi wysiłek, aby wyrwać się z bagna trzeba to uniemożliwić.

    W noc Wigilijną 1939 nastoletni przemytnik przeprowadzał mojego dziadka
    z rodziną przez granicę ze strefy zajętej przez ruskich do Generalnej
    Guberni. Trafili ze skrajnego zimna i głodu (łapanie bezpańskich psów
    aby cokolwiek zjeść) prosto na zastawione świąteczne stoły.
    Dziadka nigdy nie poznałem - w 51 wzięli go na przesłuchanie (działał w
    AK) i wrócił po tygodniu (wrócił tylko dlatego, że nie mieli pewności,
    czy faktycznie działał, czy nie) z pękniętą śledzioną i wkrótce zmarł w
    męczarniach.