  • Data: 2022-01-05 02:38:36
    Temat: Re: Te banki znowu oszukały!
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F" 1...@4...net

    > A czy czyta ... umowa kredytowa ma kilkanascie stron,

    Ile razy w życiu zawieramy takie umowy?
    [umowę o kartę kredytową czy okulary muszę czytać uważnie,
    zastanawiając się nad każdym niuansem, może nawet dobrze
    uczynię, radząc się prawnika -- lecz umowę o dorobek życia
    mogę podpisać przy zgaszonej świeczce?...]

    > jesli nie wiecej. Jak to przeczytac na szybko?

    Nie ma 14 dnia na odstąpienie?
    Nie można dostać wzoru umowy?...
    Nie można porozmawiać przed zawarciem umowy?...

    > A czy da sie wychwycic wszystkie kruczki nienapisane jawnie?

    Czy można przewidzieć z ćwierćwiecznym wyprzedzeniem:
    stopy procentowe NBP, inflację, tendencje PKB, wyniki
    powszechnych wyborów w Polsce, UE i na świecie, relacje
    cen, własne zarobki?...

    > Rozwiazaniem jest kredyt o stalej stopie, na co KNF od
    > pewnego czasu naciska ... ale czy w hipotecznych tak sie da?

    Da się -- ale zapewne bank zabezpieczy się -- a koszt
    zabezpieczenia przerzuci na kredytobiorcę, by
    zminimalizować ryzyko własnej plajty...

    Raz za razem ktoś ;) usiłuje rozwiązać problem sztucznie stwarzany.
    To nie banki są złe, nie bankowe prawo jest złe, ale -- zarobki są
    niskie. Wyobraźmy sobie sytuację jakąś taką -- oszukano mnie na 24
    grosze! Skandal! Jak mogli tak haniebnie postąpić?! Koniec, kropka
    -- już nigdy więcej w tym banku... Bądź choćby do końca bieżącego
    roku... ;)

    Ale mieszkanie nie kosztuje mało -- nierzadko jest dorobkiem życia...

    W cieniu mądrości jak w cieniu pieniądza? -- ależ skąd! EMusk nie
    narodził się nadmiarowo bogaty -- nim zestarzał się, stał się
    najbogatszym człowiekiem świata... [zapewne dopiero po Władimirze
    Łagodnym i Okrutnym zarazem -- męczącym dziś NawalOnego...
    a Władimir? czy narodził się najbogatszym?...]

    Masy ludzi straciły powierzone majątki -- z powodu głupoty...
    [powodem powierzenia była głupota czy powodem straty była
    głupota? -- i powierzenia, i straty...]

    Gdybym miał wybór -- wybrałbym mądrość, nie startowy majątek...
    [ale nie mam wyboru...]

    Problem oszukanych (bądź tylko rzekomo oszukanych) ludzi należy
    rozwiązywać wcześniej -- tam, gdzie rozwiązanie jest łatwe...
    Należy ludziom umożliwić bogacenie się takie, przy którym
    ewentualne manewry bankowe byłyby co najwyżej irytujące...

    > No i rozwiazaniem jest stabilna polityka finansowa
    > panstwa, zeby nie bylo takich skokow wiboru.

    Raz za razem chcę napisać -- a Cenzor zabrania...
    Tym razem jednak Cenzor jest zmęczony, więc spróbuję. ;)
    [Cenzor śpi, wąż udaje, że nie widzi... chwila jest dobra...]

    Problem w tym, że być może ta ,,niestabilność'' nie jest
    efektem ubocznym -- lecz zamierzonym. Deflacyjno-inflacyjne
    fale potrafią ogołocić ludzi z majątków -- to już wiemy...
    W istocie nie muszą to być aż fale deflacyjno-inflacyjne,
    wystarczy falowanie, nie musi ono przechodzić przez zera
    -- nie ma konieczności zmiany znaku na przeciwny...

    > no coz - rzad moze sprobowac stlumic Wibor.
    > Czy to walczac z inflacja, czy rzucajac pieniadze na rynek,
    > czy przejmujac kredyty ... bo kredytobiorcy to wyborcy :-)

    Z innej strony są niekredytobiorcy -- też wyborcy...
    Co gorsza -- przejmowanie kredytów może poskutkować
    masowym zaciąganiem tychże w nadziei przejęcia...

    > A kredyt na 400kzl ... 3% wzrost wiboru, tzn o 3pp, to 12 tys
    > dodatkowych odsetek rocznie. 1000 zl miesiecznie.

    > Pozostaje jeszcze jedna metoda - przykrecic srube, kredyt
    > dostana tylko rodziny, ktore stac na ten tysiac czy dwa
    > wiecej. A reszta dostanie ... mieszkanie+ :-)

    -=-

    Może taniej dać mieszkanie+ (choćby na wynajem) niż przejmować kredyty...
    [Cenzor nadal śpi...] Od dawna (od ~35 lat) uważam, że można by część
    ludzi zwolnić z ich ,,obowiązków'', by nie przeszkadzali młodym,
    pozbawionym złych nawyków -- tychże młodych zaś można by w zamian
    zobowiązać do karmienia zwolnionych...

    -=-

    Można by każdej i każdemu dać po równo ,,na chleb'' -- w zamian
    kasując wszelkie ZUSy itp... Z czego dać? -- z dochodowego podatku,
    płaconego przez wszystkich zarabiających... Masy ludzi by odpoczęły
    od wnikania w intencje Ustawodawcy... ;) Tymczasem nie można nawet
    zautomatyzować 500+ -- celem obniżenia kosztów tegoż świadczenia...

    -=-

    Gdyby ludzkość przeznaczyła czas/życiową_energię na użyteczną pracę
    miast na komplikowanie prawa -- i rozwikływanie tegoż prawa, może
    byłaby bogatsza i problem oszustw (rzekomych czy rzeczywistych) by
    nie był istotny...

    --