    From: "BUCKS" <b...@u...to.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Tani przelew a Elixir
    Date: Thu, 8 Aug 2002 10:31:18 +0200

    Użytkownik "Rad'ek" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:airvn9$kqt$1@news.tpi.pl...

    > sesji,
    > sesja,
    > III
    >

    > BZDURY.
    > W KIR SA sa 3 sesje wysylania i 3 sesje odbierania .
    > Transakcje wyslane I sesja sa odbierane przez bank w I sesji, ktora jest
    > przed II sesja wysylki.
    > i tak dalej.

    Tak ale w jednym banku, a przy przelewach wystepuja 2 banki i wtedy nie jest
    to juz takie oczywiste, bo kazdy bank sam wybiera swoje godziny dla sesji.
    Teoretycznie jest jak piszesz ale praktyka pokazuje inaczej, wiec moja
    wersja jest blizsza rzeczywistosci ;-)
    W przypadku I sesji to moge sie zgodzic, ze w zdecydowanej wiekszosci
    przypadkow wysylasz I sesja z banku A i kasa jest podczas I sesji
    przychodzacej w banku B.

    Wszystko zalezy od godzin sesji w banku nadawcy i odbiorcy oraz kiedy te
    srodki ksieguja i udostepniaja klientom.

    > pomylily Ci sie pojecia a zakres godzinny jest spory. przelew zlecony
    > pierwsza sesja moze byc w banku beneficjenta odebrany juz o 11.30, gdyby
    byl
    > odbierany II sesja byloby to kilka godzin pozniej.

    Nic mi sie nie pomylilo, pisalem ogolnie, a nie szczegolowo, aby za duzo nie
    mieszac na poczatek :)
    Jak piszesz MOZE byc co nie znaczy, ze MUSI.
    Co do pierwszej sesji to OK ale nastepne sesje w praktyce pokazuja, ze
    przeskok jest o jedna sesje, a czasem to przelew dochodzi na drugi dzien,
    mimo ze wyszedl II sesja wychodzaca i nie dotarl nawet podczas III sesji
    przychodzacej, chyba ze odbiorca bedzie mBank, ktory ma III sesje
    przychodzaca ok.19, wiec jest duza szansa na kase w tym samym dniu.

    Jakby nie bylo Klient jest uzalezniony od banku i teoria nie pomoze. Trzeba
    przetestowac "swoje" banki pod tym katem i wtedy mozesz mowic, ze przelew
    wyslany sesja X z banku A dotrze sesja Y w banku B. Inaczej nie da rady i
    twoje zalozenia nie maja odzwierceidlenia w praktyce.
    BTW: aby nie bylo watpliwosci to mam na mysli rozne banki (marmurki,
    eBanki), ktore stosuja ELIXIR ale moje doswiadczenia pokazuja, ze bank
    bankowi nie rowny, a ponoc wszystkie korzystaja z tego samego KIRu.