  • Data: 2003-04-09 15:25:00
    Temat: Re: Szanowni !
    Od: MiKo <m...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uýytkownik Kamil Kosinski napisa¸:

> [...]
    > jest jeszcze jedna kwestia. Statuty TFI okrećlajˆ minimalnˆ wysokoć
    > pierwszej wp¸aty i nastŤpnych. W przypadku PSI sˆ one wyranie niýsze od
    > tych, kt—re oczekujˆ towarysztwa przy wp¸atach nieregularnych. M—wiˆc
    > wprost jesli towarzystwo przy wp¸atach nieregularnych oczekuje, ýe
    > pierwsza wp¸ata bŤdzie wynosi co najmniej 1000 z¸, a kaýda nastepna
    > minimum 200 z¸, to w przypadku PSI wartoćci te mogˆ spać np. do 200 i
    > 50 z¸.
    >
    > W praktyce przypadku PSI pierwsze wp¸aty muszˆ najczŤćciej opiewa na

    To mozna "obejsc" lokujac po 50-100 zl na eMax, a jak uzbiera sie
    100-500 zl - zakupic jednostki. Jedyna "wada" bylaby taka ze przez okres
    kilku "skladek" to mBank pomnazalby moje pieniadze a nie TFI (a to
    czasami bywa nawet zaleta ;)

    > Warto teý zauwaýy, ýe mBank oferuje fundusze tylko czŤćci istniejˆcych
    > na rynku towarzystw.

    Tu sie zgadza, ale wydaje mi sie ze w perspektywie kilkudziesieciu lat
    oszczedzania nie ma znaczenia jaki konkretnie fundusz wybiore. Poza tym
    mam nadzieje ze SMFI mB bedzie sie rozrastal o nowe fundusze.

    Czyli patrzac dlugofalowo, mozna zaryzykowac twierdzenie ze dla
    posiadaczy konta w mBanku atrakcyjnosc PSI w TFI zmierza do zera?

    Przy okazji pytanie: co sie stanie z moim jednostkami w funduszu A ktore
    kupilem przez SMFI w przypadku gdyby TFI A upadlo i zostalo przejete
    przez TFI B, a TFI B nie bedzie obecny w SMFI mB?

    MiKo