  • 1. Data: 2003-05-29 13:44:00
    Temat: Re: SKOK - co o tym myślicie ?
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f127.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    28 May 03 17:34, Krzysztof Halasa pisal do All:

    KH> - jaka jest szansa, ze SKOK/bank upadnie

    szanse (!) mozesz sobie wyliczyc dzielac liczbe bankow upadlych w Polsce od
    1992 r przez ogolna ilosc bankow dzialajacych na tym terenie i w tym czasie oraz
    mnozac przez przyjęty dla danego banku wspolczynnik ryzyka inwestycyjnego.
    (rating)
    - Podobnie dla SKOK.
    Co do wspolczynnika ryzyka inwestycyjnego, to sam ocen jaki rożni n.p. BRE
    od dowolnej SKOK...

    KH> - jaka jest szansa, ze mechanizmy gwarancyjne nie zadzialaja.

    W przypadku upadlosci ktoregos z gigantow (PKO, Pekao,) - czego wykluczyc nie
    mozna, - jest bardzo prawdopodobne, ze mechanizmy gwarancyjne nie zadzialaja, bo
    pociagneło by to upadlosc wszystkich bankow w Polsce. Wystarczzy porównac
    aktywa.

    KH> To nie eliminuje mozliwosci upadku.

    Praktyka dowodzi czegos innego.

    ATSD: Zauważam u wielu piszących na temat SKOKow nieumiejetnosc pojecia ze
    (nie tylko w Polsce) istnieje w pełni rownolegla do bsnkowosci instytucja
    finansowa, Spółdzieczych Kas Oszczędnosciowo-Kredytowych z cała strukturą
    zabezpieczen prawnych i instytucjonalnych dokladnie takich jakie posiada
    bankowosc. - t.j. posiadająca swoj "bank centralny" i "komisje nadzoru",
    "fundusz gwarancyjny" a nawet istytucje arbitra identyczna jak banki oraz
    korzystajacych takze z bazy BIK.

    Własciwe w warunkach polskich głowna rożnica to brak umowy na bezpośrednie
    korzystanie z usług KIR - (czego nie maja zreszta takze fundusze powiernicze i
    podobnie jak z SKOKi korzystaja z posrednictwa bankow),- oraz _wyłaczna_ obsluga
    klienta indywidualnego (osoby fizycznej).

    Jeszcze raz polecam przyjrzec sie instytucjom u sąsiadow takich jak n,p,
    Sparkasse z usług ktorej korzystaja miliony Niemcow i jakos nie budzi tam
    emocji, ze nie jest to bank a specjalizowana spódzielcza instytucja do obslugi
    finansowej klienta indywidualnego.
    Moze to pomoże niektórym wyzbyc sie czegos co jedynie można okreslic jako
    "fobię"...

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 2. Data: 2003-05-30 06:26:22
    Od: "Darek" <daru22@[spam]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz Mroczkowski" wrote:

> [...]
    powiernicze i
    > podobnie jak z SKOKi korzystaja z posrednictwa bankow

    jezeli chodzi o KIR to SKOKi korzystaja z posrednictwa NBP (nr rozliczeniowy
    7999 9995)

    > wyłaczna_ obsluga klienta indywidualnego (osoby fizycznej)

    SKOKi obsługują firmy

    zapraszam do lektury www.skok.pl => piszą o nas

    Rzeczpospolita: "Oferta dla małych przedsiębiorstw"
    Rzeczpospolita: "Drobny przedsiębiorca ze stażem"

    Pozdrawiam
    Darek

  • 3. Data: 2003-05-30 23:01:04
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Mariusz Mroczkowski <M...@p...f127.n480.z2.fidonet.org> writes:

> [...]
    > oraz
    > mnozac przez przyjęty dla danego banku wspolczynnik ryzyka inwestycyjnego.

    Nie. Tak, to ja moge sobie policzyc ile to bylo w przeszlosci.

    > (rating)
    > - Podobnie dla SKOK.

    Jak rozumiem, twierdzisz, ze nie jest mozliwa upadlosc SKOKu?
    To po co w ogole ubezpieczenie depozytow?

> [...]
    > zadzialaja, bo
    > pociagneło by to upadlosc wszystkich bankow w Polsce. Wystarczzy porównac

    A w przypadku SKOKow?
    Jesli upadna giganci, czy wplynie to - Twoim zdaniem - na sytuacje
    SKOKow?

    > Praktyka dowodzi czegos innego.

    Praktyka dowodzi tylko tego, ze na razie zaden SKOK nie upadl.
    Przed upadkiem pierwszego banku bylo tak samo.

> [...]
    > obsluga
    > klienta indywidualnego (osoby fizycznej).

    To bez znaczenia. Inna sprawa, ze nie zauwazylem tu jakiegos uporczywego
    zaprzeczania istnienia SKOKow.

> [...]
    > finansowej klienta indywidualnego.
    > Moze to pomoże niektórym wyzbyc sie czegos co jedynie można okreslic jako

    Nie mam zadnej fobii, a moje pytania chyba nie sa jakies dziwne lub
    zaskakujace. Podobnie nie interesuja mnie niemieckie odpowiedniki
    SKOKow, gdyz nie biore pod uwage mozliwosci kontaktow z nimi
    w przewidywalnej przyszlosci. Zachecanie do deponowania srodkow w SKOKu
    przy uzyciu argumentow innych niz merytoryczne (tj. przedstawiajace
    realne ryzyko) przynajmniej w moim przypadku nie powoduje zadnych
    spodziewanych efektow.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator