    Date: Sun, 20 Mar 2022 23:21:25 +0100
    Subject: Re: Przeniesienie danych karty
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: cef <c...@i...pl>

    > Może ktoś, kto wie, tu coś mądrego napisze. Ja z bookingu nie korzystam,
    > ale czy to ne jest tak, że przy rezerwacji do płatności logujesz się z
    > portalu? Portal chyba ogryza kilka złotych za tu, że akurat z niego się
    > logujesz do hotelu. Być może rozliczenie idzie niejako z bookingu, który
    > rozlicza się z hotelem, by wiedział, ile płacisz i ile ma sobie prowizji
    > naliczyć.

    Coś kombinujesz. Płatność nie ma żadnego związku z rezerwacją,
    Booking wie ile płacę, bo takie ceny są na stronach bookingu.

    > Nie wiem, czy wszystkie hotele tak działają, ale wiem na pewno, że są
    > różnice pomiędzy tym, jak znajdziesz sobie miejsce przez booking, ale
    > nie zarezerwujesz tak, tylko przez telefon w hotelu.

    Nie zauważyłem zawsze takiej zależności jeśli chodzi o oficjalne
    ceny na stronach, więc nie jest "na pewno". A przez telefon to jest
    już inna sprawa - i pewnie jeszcze bez faktury :-).

    Dziś rano akurat szukałem konkretnej lokalizacji spełniającej
    moje warunki i jak podawało mi, że niedostępne w tym terminie,
    to sprawdzałem na stronach hotelu czy tam czasem się nie da,
    albo jak informacja była skąpa, to oglądałem hotel w goglostreetach,
    żeby stwierdzić czy "dostępny parking publiczny" nie jest ściemą
    i wchodziłem na ofertę hotelową, to prawdę mówiąc ceny takie same
    albo magiczna cena otwarta "od ilus tam EUR".

    Natomiast czasem są
    > różne warunki (np. możliwość cofnięcia rezerwacji). Poi za tym chyba
    > jest tak, ze jak postawisz doi dyspozycji booking-u pokój, to nie możesz
    > się wycofać i teoretycznie nie da się sprzedać tego miejsca poza systemem.

    Jak to się nie da? Jak sprzedasz, to zdejmiesz z oferty i nie jest dostępne.
    Wystawiasz tylko wolne pokoje.
    Z tego co wyjaśniali mi w bookingu i z rozmów z właścicielami obiektów
    oferta hotelu na zewnątrz ma się nie różnić od tej, która jest przez
    booking.
    Tzn zewnętrzny klient płaci tyle samo, tyle, że za bookingowego trzeba
    zapłacić prowizję
    bookingowi i mniej sie na nim zarabia. Ale z drugiej strony booking
    generuje tych klientów
    wiecej. Znam też hotele w DE, których nie ma w bookingu a znalazłem je w
    googlach
    bo pasowała mi lokalizacja, ale nigdy tam nie zanocowałem, bo zawsze
    było zajęte.
    Czyli niektórzy sobie radzą dobrze bez tych portali typu booking czy hrs
    i mają pełne obłożenie.