  • Data: 2004-04-11 19:04:13
    Temat: Re: Provident Polska - kłamstwa na infolinii
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Piotr napisał:

    > Po pierwsze: o dopuszczeniu dowodu z nagrania decyduje sąd na wniosek
    > strony i nie ma tu znaczenia czy "nagrywany" wiedział że jest
    > nagrywany

    Wszystko dobrze. Pozostaje jeszcze dowiedzenia prawdziwosci nagrania.

    > Po drugie: w Polsce po raz pierwszy Sąd Najwyższy dopuścił taśmę
    > magnetofonową jako dowód rzeczowy w 1963 roku :))

    Dzieki temu w ogole mozemy brac pod uwage taka mozliwosc.

    > Po trzecie: istnieje coś takiego jak Pracownie Odsłuchu Dowodowego do
    > Badań Fonoskopijnych, zajmują się one m.in. badaniem autentyczności
    > nagrań, identyfikacją osób na podstawie nagrań, odczytywaniem nagrań
    > oraz badaniem aparatury fonijnej - więcej: np. Google (fonoskopia)

    Zawsze pozostaje problem jakosci nagrania. Fonoskopia fonoskopia, bez
    sensownej jakosci nagrania nic nie zdzialasz.

    Nie mam nic przeciwko nagraniom. Uwazam jednak, ze nie sa tak oczywistym
    dowodem jak sie wielu osobom wydaje. I tyle.

    Bartol