  • Data: 2010-07-08 07:23:53
    Temat: Re: Pomoznie przy wynajeciu samochodu
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 8 Lip, 03:23, "pmlb" <b...@d...pl> wrote:

    > Jesli wypozyczalnia stwierdzila, ze tylko kredytowka to zadna inna karta nie
    > przejdzie bo niby jak?

    Przejdzie. Wbrew opini wielu nie chodzi o kwestie obciazenia. Zarowno
    przy karcie kredytowej jak i debetowej mozliwe jest zrobienie
    "nieautoryzowanego" zadluzenia - w przypadku KK ponad posiadany limit
    zadluzenia, w przypadku "debetowki" ponad stan posiadanych na rachunku
    srodkow. Faktycznie przy KK jest to latwiejsze, ale i debetowka to
    umozliwia.

    Kwestia wymagania KK przy roznego typu uslugach sprowadza sie do tego,
    ze generalnie wszystkie KK posiadaja mozliwosc dokonania transakcji
    bez fizycznego okazania karty i bez autoryzacji przez wlasciciela tej
    karty (wystarczy znac numer karty). Debetowki zwykle nie maja tej
    mozliwosci (chociaz sa wyjatki, nawet na polskim rynku jak Polbankowa
    Visa Electron - plaska ale umozliwia transakcje off-line i
    internetowe, czy np. MasterCard Debit z Aliora, ktora jest wypukla).

    Czasami jest tez kwestia % za transakcje, niektore karty sa dla
    sprzedacy drozsze, inne tansze :)

    Terminale czy systemy do platnosci internetowej oczywiscie przy
    transakcji sa w stanie odroznic karte debetowa od kredytowej (inna
    numeracja) - ale tego nikt nie robi na potrzeby sprzedawcy,
    przynajmniej w Polsce.

    Wszelkie zastrzezenia typu: akceptujemy tylko karty kredytowe w Polsce
    sa bez wsparcia systemowego od dostarczycieli systemow do platnosci/
    terminali. Z powodzeniem w kazdym takim punkcie mozna zaplacic
    debetowka i kredytowka. Jesli robimy to osobiscie wystarczy, ze
    debetowka bedzie wypukla i kazdy sprzedawca ja lyka jako kredytowke
    (terminale w Polsce nie maja jakis systemowych blokad na debetowki).
    Przy platnosci "internetowej" to juz wcale nie ma zadnego problemu :)