  • Data: 2010-07-06 22:52:25
    Temat: Re: Pomoznie przy wynajeciu samochodu
    Od: "pmlb" <b...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Michal" <n...@n...org> wrote in message
    news:4c33ad28$0$17097$65785112@news.neostrada.pl...

    > Łosie.

    Czyzby?

    > Spokojnie. Potocznie kredytowa = wypukła (embosowana)

    Nie prawda, kredyt a debet to dwie rozne funkcjie ktore de facto sa w
    opozycji!

    > Jakiś promil szansy jest, jak ktoś będzie upierdliwy bardzo (bo podobno-
    > kiedyś ktoś parę lat temu na tej grupie nawet zapodał linkiem- można po
    > numerach karty dojść, czy to credit czy debit i nawet rodzaj tj. zwykła
    > lub prestiżowa), tyle, że normalnej wypożyczalni wcale nie o to chodzi, że
    > ma być koniecznie credit, tylko wypukła.

    Tu nie biega o to czy wypukla czy nie ale o linie kredytowa i gwarancyjna.
    Inaczej jest z debetowka ktora to gwarantuje do aktualnego salda na koncie.
    Kredyt jak sama nazwa mowi jest pozyczka i bez wzgledu na aktualny stan
    bedzie gwaratowac sprzedawcy pieniadze a bank bedzie dochodzic swoich racji
    od posiadacza karty. Dlatego kredytowka jest tak uznawana zwlaszcza poza
    terenm operacyjnym swojego banku.

    > Na MasterCardach, a na Visach raczej nie. Przy czym nie powinno to mieć
    > znaczenia dla _normalnej_ wypożyczalni- po prostu robią blokadę na kaucję
    > i tyle.

    To zalezy od wypozyczalni. W UK 90% wypozyczalni bedzie wymagac debetowej
    karty ale sa tez takie ktore musza miec kredytowa, zwlaszcza dla osob nie
    posiadajacych konta w UK...
    Moze jak by zalozyl konto w Turcji to tez by wystarczyla tamta debetowa.

    > Jak manager wypożyczalni zatrzymał się mentalnie 20-30 lat temu to uparcie
    > może twierdzić, że chce kredytową, żeby mieć pewność, że klient jest
    > wiarygodny (no bo skoro bank mu zaufał i wydał KK)... Jako, że pisałeś o
    > "nasranym" BIKu to (bez urazy) sam dobrze wiesz, ile takie stwierdzenie
    > jest dziś warte... Wręcz chyba wolałbym ludzi płacących debetowymi,
    > przynajmniej wiadomo, że własną forsą zastawiają ;)

    W banku odleglym o pare tysiecy km i w dodtaku nieznanym? Przyjmiesz mi
    zakupy karta debetowa z banku Gornej Wolty w Polsce?
    Wypozyczales kiedys pojazd poza granicami Polski? Jesli tak to napisz gdzie
    uznali debetowke z Polski.