    Date: Thu, 9 Mar 2023 20:27:34 +0100
    Subject: Re: Podział kwoty w kartach wielowalutowych
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: cef <c...@i...pl>

    jeden w złotówkach i jeden w euro.
    IKA sam tak podaje/przelicza i sumuje w ST...

    > No jest "suma sald".
    > Tak jak np. w santim też mi się pokazuje
    >
    > Podsumowanie:
    > Oszczędności x
    > Zobowiązania y
    > Razem x-y

    Pewnie większość banków umożliwia jakieś spojrzenie
    na całościową sumę, ale nie do wszystkich kont mam
    karty, więc czasami patrzenie na tę sumę nie powoduje
    uruchomienia procesu myślowego: co będzie jak zapłacę kartą więcej niż
    ileśtam...

> [...]
    > że alior to głąby.
    >
    > Choć jakbyś po kawałku płacił to mógłbyś mniej więcej tyle wydać w złotówkach - bo
    brak
    > złotówek przy płatności w złotówkach jest traktowany jak brak dowolnej waluty
    (oprócz euro)
    > przy płatności w tej walucie - czyli przeliczenie na euro po kursie MC (więc
    wychodzi,
    > że nawet mógłbym troszkę więcej wydać, o ile ta "suma sald" jest liczona wg kursu
    > kupna waluty w IKA, a nie np. jakiegoś innego).

    No i zapłaciłem po kawałku.
    Tzn 3/4 kwoty Aliorem (tyle było mniej więcej złotówek)
    a reszte juz inną kartą, bo nie byłem pewny ile tam zostało
    i nie chciałem kolejki piętrzyć.

    PLN po złodziejskim kursie aliora (również jak płacisz w euro, a nie masz
    wystarczająco dużo euro, ale masz wystarczająco PLN).

    > No tak, ale tak samo mógłbyś narzekać, że nie możesz zapłacić debetówką,
    > chociaż masz środki na koncie oszczędnościowym w tym samym banku.
    > Albo na rachunku kredytówki.
    >
    > Albo że nie możesz kredytówką, bo się skończył limit,
    > choć masz środki na oszczędnościowym albo nawet na ROR.

    No ale to trochę inne sytuacje.
    Znam saldo i limity ale też zdarzało mi się,
    że zaskoczyły mnie limity, bo coś tam przekroczyłem
    (raz jednorazowy, kiedyś dzienny).
    A w sumie ustawienie dużego też nic nie daje, bo bank
    potrafi tym sterować (ale to przy przelewach)

    > Oczywiście banki mogłyby to umożliwić, ale nie chcą
    > (inna sprawa, że w innych okolicznościach te ograniczenia bywają przydatne - coś za
    coś...).

    Podasz jakis przykład przydatności takiej funkcji?