  • Data: 2020-10-01 15:13:41
    Temat: Re: Podwyżki w santander od grudnia.
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > IMO - jest o tyle, ze na 99.99...% tej zgody udzielil.
    > Bo jak inaczej wierzyciel by wiedzial jakie konto ma obciazyc?

    W niektórych krajach numer konta jest dość tajny, właśnie z tego powodu.
    Przy czym jednocześnie ten numer konta trzeba przecież podawać
    kontrahentom. Taki paradoks.

    > Zlosliwe wyciagniecie danych przez wierzyciela, czyjas pomylka lub
    > celowe podanie numeru cudzego konta, pomylka programisty ?

    Obojętnie które, pewnie mogą być też inne możliwości.

    > Tylko nie nazywajmy "twoje pieniadze w banku sa bezpieczne" :-)

    Właśnie.

    > Ale zgody udzielil ?

    A gdzie ta zgoda?

    > "mial pan 56 dni na odwolanie platnosci, a teraz to w drodze
    > reklamacji, moze wierzyciel odda" ...

    A jeśli to nie był żadnej wierzyciel, a w szczególności nie było żadnej
    bezspornej wierzytelności? A może "wierzyciel" jest dodatkowo zarządzany
    przez syndyka? I co wtedy?

    > No moze przeceniam banki i PZ realizuja szybko i maja do kontrahenta
    > zaufanie, ze w razie anulowania platnosci odda pieniadze/srodki ...

    Ale ja mam gdzie zaufanie jakiegoś banku (którego nie jestem klientem)
    do jakiegoś jeszcze kontrahenta. Ja mam umowę z moim bankiem,
    i dotychczas ona nie przewidywała możliwości pobierania z mojego konta
    pieniędzy przez osoby trzecie bez mojej zgody i nawet bez poinformowania
    mnie o tym (nie licząc trudnej do zauważenia pozycji w historii konta).

    Żeby wypłacić pieniądze z mojego konta potrzebuję dowodu osobistego,
    podpisu "zgodnego" z czymś tam, haseł i innych kodów z SMSów itd.
    Czy to jest ok, że ktoś inny nie potrzebuje do tego samego (do dostępu
    do *mojego* konta) praktycznie niczego, co ma związek ze mną?
    --
    Krzysztof Hałasa