  • Data: 2003-01-20 08:47:45
    Temat: Re: Peoszę o pomoc
    Od: "MAX" <max_kr{w_y_t_n_i_j__t_o)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:1653.000001bb.3e2b8c09@newsgate.onet.pl...
    > Witam!
    > Czeki zostały zrealizowane w ciągu kilku dni bo jak pisałem bank pokazał
    mi dwa
    > w chwili stwierdzenia debetu ale ostatecznie nie wiem ile czeków zostało
    > zrealizowanych. Nie mam informacji w jakich punktach - czy to były sklepy
    czy
    > poczta lub inne banki. PKO nie udzieliło mi takich informacji. Widziałem
    tylko
    > ksero dwóch czeków z nazwiskiem osoby na którą rzekomo wystawiono czek.
    > Przypuszczam, że nie jest to prawdziwe nazwisko a dowód osobisty został
> [...]

    Jeżeli rzeczywiście są tylko dwa czeki na kwotę ok. 5000 PLN, to masz bardzo
    dużą szansę na wygraną w sądzie. Kwota taka nie jest bowiem objęta umową
    miedzybankową o natychmiastowej realizacji czeków (to nie jest nazwa
    własna), tzn. bank, któremu przedłożono czek do realizacji musi najpierw
    pozyskać daną kwotę z konta posiadacza rachunku aby ją wypłacić (to
    wprowadzono do prawa bankowego po aferze z Baksikiem i Gąsiorowskim). Jeżeli
    tego nie zrobił (tzn. wypłacił przed uzyskaniem pieniędzy) to działa na
    własne ryzyko i szkoda powstaje w jego majątku (tak czy tak szkoda powstaje
    w majątku banku, ale o tym za dużo trzeba pisać)

    Jeżeli bank dalej będzie żądał wypłaty znajdź adwokata/radcę prawnego
    specjalizującego się w prawie cywilnym/bankowym. Nie mam niestety czasu, aby
    wszystko napisać, ale masz bardzo duże szanse na wygraną. Poza tym zawiadom
    prokuraturę o dokonanym fałszerstwie.

    Znając życie sąd zawiesi postępowanie cywilne do czasu zakończenia
    postępowania karnego, więc przygotuj się raczej na dość długi proces. A
    następnym razem jak sobie zostawisz jakiś bankowy instrument płatniczy jako
    pamiątkę, to nie zapomnij go wcześniej odpowiednio uszkodzić.

    Pzdr
    MAX