    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Od czego zależy czy jest autoryzacja?
    Date: Wed, 17 Dec 2008 19:32:50 +0100
    <gi7dcr$eij$1@news.dialog.net.pl> <gi7ta5$ffh$1@inews.gazeta.pl>
    <6...@p...googlegroups.com>
    <gi7vop$q87$1@inews.gazeta.pl> <m...@m...localdomain>
    <gi8okv$jno$1@inews.gazeta.pl> <m...@m...localdomain>
    <giadca$f06$1@inews.gazeta.pl>

    "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> writes:

    > kilka lat temu byc moze, choc ciezko mi uwierzyc w te 1200$ (chyba ze
    > diner's club, który teraz juz zaczyna autoryzowac transakcje).

    Nope, zwykla VISA.

    > Obecnie, gdy
    > karte z paskiem moze byle gowniarz skopiowac nie ma takiej
    > mozliwosci.

    Karte z paskiem mozna bylo tak samo latwo skopiowac od wielu lat.
    Przynajmniej od 15 lat dostepne sa gotowe czytniki, czytajace
    i zapisujace wszystkie sciezki, podpinane do peceta, mozna je bylo
    od dawna kupic bez zadnych formalnosci za zupelnie rozsadne pieniadze.
    Jedyne co sie zmienilo, to troche wielkosc urzadzen, no i moze nieco
    swiadomosc ludzi.

    Myslisz ze po co karty maja zabezpieczenia podobne jak w przypadku
    banknotow? Sama sciezka magnetyczna to najmniejszy problem.

    > Wysokość floorlimitu zalezy od typu karty (magstripe/emv) i regionu (w
    > europie najwyższe :).

    Nie pisalem o Europie. Przyznaje ze pewnie daloby sie zaplacic
    w dolarach w Europie, ale chyba przyznasz ze typowe to to jednak nie
    jest.

    > Nie zaglądałem do rekomendacji Visa, ale na pewno nie
    > zezwalają na dowolność we floorlimitach

    Mylisz dwie rzeczy. Tak jak napisalem, floor limit w sklepie to
    sprawa umowy miedzy acquirerem (czyli w pewnym sensie organizacja)
    a sprzedawca. Umowa moze przewidywac w ogole brak floor limitu (czyli
    nieograniczony limit). Dodatkowo, nawet transakcje kartami, dla
    ktorych autoryzacja jest teoretycznie obowiazkowa, moga nie wymagac
    autoryzacji (i w praktyce takze sa takie miejsca - z tym ze dotyczy to
    malych kwot).

    Swoja droga, wiesz ze sa takie miejsca, w ktorych mozna placic
    kartami, a w ktorych odleglosc od najblizszego "pradu" to wiele
    kilometrow, a do lacznosci sluza glownie radiotelefony ladowane
    przez slonce oraz czasem ktos ma telefon satelitarny? Ciekawe jak
    tam wyobrazasz sobie autoryzacje.
    --
    Krzysztof Halasa