  • Data: 2004-07-05 17:03:31
    Temat: Re: Nordea Solo - porażka
    Od: Miernik <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hubert123 <h...@b...poczty.pl> wrote:
    > Witam!
    >
    > Jestem klientem byłego LG Petro, którego wchłonęła Nordea. Niestety - ten bank
    > to porażka.
    > Sytem Solo to jakaś proteza - coś rozpoczęto i nigdy nie dokończono.
    > Funkcjonalność tego cudu myśli informatycznej i bankowej jest mierna.

    Ale i tak lepsza niż byłego LG, miałem konto LG, to żygać mi się
    chciało, nic nie działało właściwie, przeładowane jakimś ciężkimi i
    nieporawnymi skryptami, waliło mi się to tak że może ze dwa razy się
    zalogowałem. A gdy przyszła Nordea, to w porównaniu z tamtym system
    miód - mogę pod tekstowym ELinksem używać, jak Inteligo! No i używam
    sobie.

    > 3) Powiadomienia SMS

    Inteligo rulez, w żadnym innym banku nie ma użytecznych powiadomień.

    > 4) Poziom "indywidualnych doradców"
    >
    > Przy pomocy wewnętrznego systemu @ można zgłaszać swoje problemy i uwagi
    > obsłudze. Niestety - poziom personelu jest żenujący - proszę zobaczyć jeden z
    > takich @: http://rotfl.lhs.pl/Petka/nordea.jpg
    > Odpowiedzi udzielane przez nich (zarówno @ jak i telefonicznie) najczęściej
    > nie wnoszą nic do sprawy - "będzie to uwzględnione w
    > przyszłości", "informatycy nad tym pracują" itp. Prośby o zamieszczenie np.
    > jawnej informacji o tym, w jakich godzinach są "przerwy techniczne" są
    > ignorowane.

    A mnie odpisali dokładnie i konkretnie, i umieściłem to na stronie:
    http://www.miernik.ctnet.pl/money/bank_acc_param-pl.
    po.php
    Patrz w kolumnie internal_online.

    I w ogóle pisałem maile do prawie wszystkich banków, i poziom Nordea
    jest powiedzmy w górnych 20% użyteczności odpowiedzi.

    > 5) Infolinia operacyjna
    >
    > Niestety - funkcjonuje także tylko w określonych dniach i godzinach (chodzi mi
    > nie o serwis automatyczny, lecz o kontakt z operatorem). Myślę, że poważny
    > bank powinien jednak zatrudniać kogoś całodobowo. No ale może mam za wysokie
    > wymagania ;-)

    A po co w ogóle dzwonić do banku?
    Można maila napisać - taniej i przynajmniej ma się na piśmie.

    > A jakie są Wasze doświadczenia i opinie na temat Nordea Solo?

    Znajdźmy najlepsze banki w polsce metodą eliminacji.
    Bedę po kolei wykreślać banki które mają niedopuszczalne wady, takie
    że można je od razu skreślić.

    Fortis - system internetowy niezgodny ze standardami, zakłada że pod
    systemem operacyjnym jest coś takiego jak stacja dysków A:, trzeba
    strasznie nakombinować by pod systemem operacyjnym gdzie tego nie ma
    odpalić. Poza tym http://osiolki.net/osiolek/fortisbank
    SKREŚLONY.

    KredytBank - http://osiolki.net/osiolek/kb24
    SKREŚLONY

    Citibank - logowanie jednym hasłem - jakiś dowcip
    SKREŚLONY

    Lukas Bank - karta nie jest online względem rachunku, brak 3 sesji
    wychodzącej ELIXIR, saldo trzeba sobie odświeżać guzikiem
    SKREŚLONY

    ING - przez internet tylko 1 sesja ELIXIR, 3 sesja księgowana
    następnego dnia rano dopiero, przelewy wewnętrzne tylko pon-pt 8-19
    SKREŚLONY

    Pekao - na 1 sesję trzeba wysyłać poprzedniego dnia, 3 przychodząca
    księgowana następnego rano, PINu karty nie można zmienić
    SKREŚLONY

    Millennium - logowanie tylko 2 hasłami, wciąż mało bezpieczne,
    system blokuje przeglądarki po User-Agencie
    http://osiolki.net/osiolek/millenet
    SKREŚLONY

    VW Bank - karta nieonline względem rachunku
    SKREŚLONY

    DB PBC - przelewy wewnętrzne tylko co godzinę i tylko w dni powsz 8-18
    SKREŚLONY

    Co nam zostaje:
    Investbank - nic nie wiem
    Raiffaisen - przelewy też jak w Pekao, o karcie nie wiem, może jako tako
    BPH - tak sobie przelewy wewnętrzne chodzą tylko 5 dni w tyg, a w Nordei 7
    BZWBK - podobnie jak w Nordei ale 2 razy drożej, nie wiem jak przelewy wew
    Integrum - PINu do karty nie idzie zmienić

    Co zostaje na końcu:
    Inteligo, Nordea, Multibank, mBank

    Najlepszym bankiem w polsce jest Inteligo ze względu na
    niewyeliminowanie z powodów wyżej, natychmiastowe SMSy, oraz
    bezprzecznie najbardziej fukncjonalny a jednocześnie przyjemny i lekki
    w obsłudze interface www, w żadnym banku nie ma tylu opcji naraz -
    dowolna ilość subkont i kart, zmiana PIN do kart przez WWW, anulowanie
    przelewu możliwe aż do godziny jego wysłania do KIR, jedyny bank gdzie
    można mieć nielimitowane wypłaty gotówkowe z karty, itd długo by
    wymieniać.

    Na drugim miejscu bym umieścił Multibank i Nordea za obsługę konta
    walutowych, tanie przelewy walutowe, i brak wyżej wymienionych wad

    No i w dalszej kolejności mBank.

    A dalej wszystkie inne.

    --
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl