eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki'Nie powinno się oferować kredytów To produkt spekulacyjny' › Re: 'Nie powinno się oferować kredytów To produkt spekulacyjny'
  • Data: 2022-05-20 10:27:44
    Temat: Re: 'Nie powinno się oferować kredytów To produkt spekulacyjny'
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 19 May 2022 23:07:56 +0200, Poldek wrote:

    > Mnie uczyli w szkole średniej, że kapitalizm polega na tym, że jest
    > kryzys, po którym jest okres prosperity, po którym następuje kryzys, po

    A piekny przyklad nastapil w 2008.

    > którym jest okres prosperity, a potem kryzys i tak to właśnie działa.
    > To prawda, że na studiach uczyli też, że w okresie prosperity ludzie
    > dostają amnezji, zapominają o tym, że po okresie prosperity przychodzi
    > kryzys i zaczynają sądzić, że będzie zawsze tylko coraz większa prosperity.

    No wlasnie. A potem przychodzi jeszcze wiekszy kryzys, ktorego ludzie
    sobie nie życzą, i dlatego od ~100 lat z tym walczą.
    Regulacja rynku sie to nazywa.

    > Tak, czy siak, ja kryzysu nie widzę. Drogie kwatery na wakacje wszystkie
    > co fajne już dawno zajęte, zostały tylko drogie i niefajne.

    Moze po prostu nie zauwazyles inflacji.
    Tanie i przyzwoite kwatery zostaly zarezerwowane,
    zostaly nieprzyzwote lub drogie.

    Wlasciciele byc moze patrza realistycznie w przyszlosc ... musimy
    zarobic i na koszty biezace i na caly rok :-)

    Mozliwe tez, ze nie zauwazyles uchodzcow z Ukrainy ...

    > Samochód
    > kupić za ćwierć miliona, to jest wielka trudność, bo co lepiej
    > wyposażone modele wyprzedane na wiele miesięcy w przód.

    Pandemia podobno zawinila.
    No i inflacja globalna i kursy walut.

    > Nastolatki
    > chodzą z najnowszymi ajfonami,

    A to nie wiem ... w Polsce, w Warszawie?

    > a młodzi ludzie dla zabicia czasu palą
    > gumę rajdowymi samochodami, nie pytając o cenę paliwa.

    A to tez nie wiem. Ja z rzadka widuje.
    A chwila palenia gumy niewiele paliwa kosztuje - jak nie stac na inne
    przyjemnosci, to widac tylko smrod zostaje :-)

    J.