    From: "Dyzmund" <d...@t...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Mastercard vs Visa
    Date: Wed, 6 Jun 2007 13:53:08 +0200

    Użytkownik "Bartosz 'xbart' Nowakowski" <b...@h...net> napisał w
    wiadomości news:pan.2007.06.06.09.32.21.458459@hashzero.net...

    > Kiedyś być może tak było, teraz zależy już to od banku w
    > jakim jest dana karta.

    > Jeżeli to nie problem to spróbuj przetestować kartę kredytową
    > MasterCard z ING z limitem 2k PLN możesz dostać bez przedstawiania
    > zaświadczenia o dochodach a przeliczniki są bardzo korzystne.
    >
    > --
    > xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough
    Xenocide

    Właśnie dowiedziałem się w MBanku jak to jest.

    - karta VISA jest rozliczana w Euro więc jeśli płacę w Euro, płacę po kursie
    sprzedaży z danego dnia lub dnia rozliczenia.

    - jeśli chodzi o inne waluty np. Czeską koronę to pobierana jest prowizja
    2%, potem jest przewalutowanie:

    1. z korony na EUR wg kursów Visa international

    2. z Euro na zł wg kursu sprzed. MBanku

    Wniosek z tego, że najlepiej płacić w Euro -niektóre sklepy w Czechach dają
    taką możliwość, pytanie po jakim kursie przeliczą korony na Euro :)

    Bartosz, ING ma podobne przeliczniki do MBanku jeśli chodzi o VISA,

    http://www3.ing.pl/u235/navi/108769/template/fp,curr
    ency,quotation.wm/catego
    ry_id/1/ingbankmode/true

    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/waluty_historia.h
    tml?day=05&month=06&year
    =2007

    większość banków potrzebuje obrotu, żeby nie płacić za kartę. Istnieje Bank,
    który daję Mastercard bez obowiązku kręcenia obotu co miesiąc?